Annons:
Etikettguldhamster
Läst 481 ggr
selmaab
12/23/18, 11:45 AM

Dela upp buren?

Hej

Igår köpte jag en begagnad detolf. Hamstrarna älskar den med mycket springyta ovs. 25e ska jag dela upp den i 2 delar, så bor hanarna och honorna i varsin del, men tycker typ att det ser så litet ut? Den är ändå ca 80 cm långt på varje sida om man delar upp den vilket är mycket längre en de burarna jag tänkte ha när man ska sära på ungarna (de kan inte bo i de burarna för de är gallerburar och ungarna klämde sig ut genom gallret i förra gallerburen). Så jag antar att längden är bra men den är ju inte så bred eller hög så får inte plats med fler våningar.. Funkar det ändå med mycket spån, leksaker och ett Hjul ?

Annons:
Cosmonautens
12/23/18, 11:56 AM
#1

Hur många ungar kommer bo på varsin sida om detolfen?

[Svea&Sabina]2
12/23/18, 1:21 PM
#2

Varför kan du inte ha SAMLA-lådor? När du ska sära på alla ungar så kan du köpa samla, annars funkar Detolf att dela tills dem ska flytta isär.

selmaab
12/23/18, 1:35 PM
#3

#1 Vet inte vilka som är hanar och vilka som är honor än, ska kolla de samma dag som jag ska sära på de men det är sju stycken så 3 ena 4 andra kanske? Lite svårt att chansa kanske men ungefär

selmaab
12/23/18, 1:38 PM
#4

#2 har en samla låda men man kan inte ha så hög inredning vilket är dumt för mina gillar att klättra, min hona har haft lätt att rymma ur den. Men skulle kunna ha lock, vill bara inte behöva flytta ungarna så mycket då jag nyss satte de i detolfen men om de inte funkar så kanske jag får fixa fler samla lådor..

Upp till toppen
Annons: