Annons:
Etikettguldhamster
Läst 639 ggr
selmaab
2018-12-21 11:01

Ungarna rymmer

Hej

Igår natt vaknade jag av att något sprang över min fot, upptäckte att det var en unge så jag la snabbt tillbaka den i buren. Grejen är att luckan var stängd så den måste ha klämt sig igenom gallret.. Hittade en till under soffan när jag vaknade. Om tre dagar ska ungarna flytta till egna burar men grejen är att de också är gallerburar. Har en SAMLA låda som de skulle kunna bo i så får jag köpa två till sen men kan man flytta ungarna och mamman redan? De kan ju vara jättefarligt när de rymmer och de kan inte ta sig tillbaka in sen heller.. Nån som har tips på vad jag kan göra?

Annons:
[Svea&Sabina]2
2018-12-21 11:27
#1

Kan du inte sätta mamman och ungarna i en samlalåda nu direkt? Varför måste mamman bo kvar i gallerburen när hon har ungarna? Och du kan ju köpa fler samlalådor så att det finns till alla ungar.

selmaab
2018-12-21 12:23
#2

#1 Jo men är lite rädd att man inte kan flytta de medans de fortfarande har ungarna, honan kanske blir stressad av d? Imorgon köper jag en detolf så om tre dagar kan ungarna flytta in själva i den (halva för honorna och halva för hanarna). Men det kanske går att flytta Bur på de, vet inte..

ThatPie
2018-12-21 12:33
#3

#2 vet inget om ifall de skulle bli stressade eller inte, men var väldigt noga med hur du delar upp detolfen!! Speciellt när du tänkt ha honor och hanar på vardera sida. Har läst om en hel del som fått tjuvparningar för att de tagit sig in till varandra.

selmaab
2018-12-21 12:43
#4

#3 tror vi får hyllplanen som är till detolf skåpet (vi köper begagnad) så om vi får de delar vi av med ett hyllplan som är gjort i glas så de kan inte ta sig in till varandra. Annars så löser jag de med en träskiva eller något :)

ThatPie
2018-12-21 14:15
#5

#4 hyllplanen täcker inte över allt, så jag skulle satsa på att skaffa en träskiva och såga till den så att den passar perfekt :)

selmaab
2018-12-21 14:51
#6

#5 aha okej :)

Annons:
selmaab
2018-12-21 15:31
#7

Förlåt om  jag är tjatig men jag behöver verkligen, verkligen hjälp. Kan jag flytta henne och ungarna till leklådan (SAMLA). De har varit där förut så de luktar som de. Kan inte sitta o stirra på buren tre dagar i streck utan sömn eller någonting. Snälla är det någon som vet? De flyttar som sagt till egna burar om tre dagar men de kan få i sig vad som helst om de springer runt på mitt golv. ):

91Marran
2018-12-21 17:01
#8

Du kan flytta dem :)

Mvh
Mig

selmaab
2018-12-21 22:20
#9

#8 tack (:

Upp till toppen
Annons: