Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1276 ggr
[Svea&Sabina]2
12/18/18, 9:00 PM

Dåligt samvete

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ber om ursäkt för långt inlägg. Jag förstår om ni inte orkar läsa, för det hade inte jag gjort hahah Hej! Jag har en guldhamster som är ca 6 månader. Hon bor i ett 180L akvarium som har höga väggar, alltså blir det dålig luft där inne. Det luktar kiss när hon kissat i huset och det blir instängt och varmt. Jag tycker synd om henne för att hon ska bo i ett akvarium som det inte är bra vetelation i eftersom väggarna är höga och hon får bara luft ovanifrån. I sommar kan hon inte bo där för det blir för varmt. Min förra hamster bodde i det akvariet i somras och det blev väldigt varmt och instängt. Jag vill köpa "Living world green eco habitat" men hittar den INGENSTANS. Jag letar flera timmar. Jag tänkte inte ha locket man får med eftersom det är små lufthål, utan jag tänker sätta nät på en ram i stället. Eftersom jag inte hittar buren så blir det ingen. Jag vet inte vilken annan Bur jag ska ha? Akvariet jag har nu är stort och klumpigt, väldigt tungt att bära och flytta. Jag vill ha en stor Bur som är större än akvariet jag har, men jag vill att buren ska stå på golvet (upphöjd lite) och vara lätt att flytta, alltså inte väga mycket alls. "Living world green eco habitat" hade varit en perfekt Bur (storlek L) men som sagt finns den ingenstans, inte ens andra länder. En till sak jag får dåligt samvete för är att hamstern inte kan komma ut på golvet ofta. Jag kan inte ha en hage till henne för hon hoppar/klättrar över och jag vill ha henne på en större yta än en liten hage. Jag tar ut henne på golvet ibland men hon klättrar bakom mitt element och gnager på sladden, vilket kan leda till döden. Jag har satt lådor och filmer iför men hon lyckas ta sig bakom ändå. Varje gång jag tar ut henne på golvet så måste jag sätta två stora plywoodskivor för att hon inte ska kunna komma åt elementet eller skrivbordet. Vi ska använda plywoodskivorna till en kaninbur i helgen och då kan jag inte använda de som skydd. Jag har inget annat rum hon kan vara i, utan det är mitt rum som gäller. Jag kan inte sätta en slang/sladdskydd på sladden för sladden måste ligga bakom elementet och sladdskydd går inte att böja så mycket. Jag får dåligt samvete över att hon inte kan komma ut från buren ofta eftersom jag inte orkar säkra varje gång och behöva ta bort efteråt. Har ni tips på hur jag kan säkra så att hon inte kan klättra bakom elementet och så att jag kan ha skyddet där hela tiden och inte behöva ta bort varje gång. Jag vill ta ut hamstern på golvet varje dag, minst 1 timme, men eftersom hon klättrar bakom elementet och gnager på sladden så kan jag inte det. Jag vill ha henne på golvet utan att behöva säkra varje gång och istället ha någonting som skyddar sladden som jag inte behöver ta bort och sätta dit varje dag. Jag tycker synd om henne när hon inte får komma ut ur buren ofta. Om jag var hamster så hade jag velat komma ut minst 5 dagar i veckan. Hur ofta tar ni ut era hamstrar på golvet? Och hur skyddar ni sladdar/kablar?

Annons:
[Kraxi]
12/18/18, 9:14 PM
#1

Nu har jag inte hamster längre och har inte haft på flera år, men det finns sladdskydd att köpa på IKEA som man sätter över sladdarna. Dessa behöver man inte ta bort om man inte vill. Annars finns det ju mindre ”hagar” av galler som man kan sätta ut. Kan köpa flera stycken så det blir en större rastplats.

[Svea&Sabina]2
12/18/18, 9:22 PM
#2

#1 Tack för tipset, men sladdskydd från Ikea går nog inte att böja bakom ett element. Jag vill inte ha en hage för jag vill inte behöva ställa upp en hage varje kväll, utan jag vill bara släppa henne på golvet och ställa ut lite leksaker från skåpet.

Cireea
12/18/18, 9:26 PM
#3

Alltså.. angående det här med att ta ut hamstern. Du har fått massor av bra tips på vad du kan göra istället. Utifrån det du tidigare berättat om hur din hamster beter sig ute på golvet så låter det inte sunt någonstans för henne att vara på en sådan stor öppen yta. Hon låter bara stressad. 

En hamster måste inte vara ute på just golvet. Vissa hamstrar klarar inte av en sån stor fri yta och då måste man göra något annat för individens skull. En del har inte ens behov av att komma ut ur buren över huvudtaget, det är något man måst anpassa utifrån varje individ och sedan skapa den miljö som dom mår bäst av. 

I övrigt så har du tagit upp det här i flera trådar, varför håller du dig inte till en tråd om det hela så att alla kan se att du faktiskt fått gott om tips som du bara struntar i?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
12/19/18, 10:21 AM
#4

En DETOLF kanske, den har rätt så låga vägar till skillnad från ditt akvarium

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 11:45 AM
#5

#3 Jag orkar inte skrolla och jag vet inte hur man söker på inlägg, vet inte ens vad inläggen heter. Jag hill ha henne på golvet för det är inte snällt att ha ett djur på liten yta.

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 11:46 AM
#6

#4 Jo jag vet, men den tar mycket plats och är svår att flytta på. Jag kan inte ställa den hur och vart som helst.

Annons:
Kex!
12/19/18, 11:54 AM
#7

Duna, SAMLA 130 l de är båda lätta att flytta dock inte riktigt lika stora. Sen så är det inte så att alla hamstrar trivs med jätte stora öppna ytor då de ej är vana vid det. Om man ska ha stora ytor får man se till att fylla de med mycket inredning om man har en mer stressad hamster.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 1:10 PM
#8

#7 Jag vill ha en större Bur än akvariet och en samlalåda är väldigt liten. Skulle inte sätta min hamster i en mindre Bur.

silverfiisk
12/19/18, 2:24 PM
#9

#5 Om du klickar på ditt eget namn och sedan på ''inlägg'' till vänster så ser du alla inlägg som du har skapat eller kommenterat på. Om du vill ha svar och tips så får du väl anstränga dig och scrolla lite.. Så jobbigt är det inte.

Du skriver att det inte är snällt att ha djur på en liten yta, men som #3 skriver så låter det som att din hamster blir stressad av att vara på en stor yta. Det är ju inte snällt att göra hamstern stressad heller.. 

Kan du inte bara ta fyra brädor och göra en fyrkantig inhängnad som hamstern kan vara i? Det är inte jobbigt att ta fram och lägga undan. Annars kanske ett elementskydd kan vara något?

Calcifer
12/19/18, 3:25 PM
#10

#9 Jag föreslog det med fyra brädor men det dög inte.

TS. Du ber om tips och råd om nästan allt som har med dina djur, ofta samma frågor, i hur många olika trådar som helst på olika sajter. Du får alltid bra svar, med utförliga tips och råd, ibland länkar och videos. Du ignorerar allt eller säger nej till allt. Och sen säger du att du inte orkar scrolla eller läsa alla svar du får. 

Vad är det du vill ha egentligen? Tips och råd vill du inte ha. Du vill inte ha svar heller. Så vad är det du egentligen är ute efter med alla dina trådar? Alla människor gör saker av ett syfte, du kanske ska ta dig en funderare kring vad ditt verkliga syfte är med alla trådar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LillaMy!
12/19/18, 3:29 PM
#11

Jag har min hamster (Lilla My) i badrummet ibland men jag tror att hon inte gillar stora och öppna ytor för hon springer nästan hela tiden längs väggarna och under skåp, så jag brukar sätta in olika kartonger, tunlar och andra saker som hon kan gömma sig under eller bakom. Då brukar hon trivas lite bättre😊. Jag har även en grävlåda som jag brukar lägga mycket spån och hamsterleksaker i. Ibland lägger jag ner godsaker i spånet som hon får leta efter. Den tredje saken jag har är en rasthage i kartong som har höga kanter så det är ingen skans att hon tar sig ut. Den tar liten plats när man inte använder den, är billig och var ganska enkel att göra. Min är dock inte så stor men jag gör den större när jag får tag i mer kartong😊. Ibland får Lilla My även springa i en hamsterboll, men det är väldigt sällan och bara korta stunder för att det kan vara stressande för henne. Det var de grejerna som jag brukar ha henne i när hon är ”ute”. Men när jag kan passa henne så brukar hon få vara på sängen, typ var som helst på golvet, i/på soffan eller undersöka min bror Kims leksaksfordon😂.

LillaMy!
12/19/18, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Bild på när Lilla My kör mobilkran (i lego) 😂

-Aida-
12/19/18, 3:37 PM
#13

Tror inte jag kan komma med nåt nytt som inte redan sagts, men hade jag haft ett akvarium med kass ventilation så hade jag köpt en liten mini fläkt med sämsta drag och vinklat den mot en vägg i  buren för luft genomströmning.

Annons:
[Svea&Sabina]2
12/19/18, 4:44 PM
#14

JAG VET ATT JAG BER OM TIPS, MEN JAG VILL INTE HA TIPS PÅ HAGAR. JAG VILL HA TIPS PÅ SKYDD FÖR ELEMENTET Jag tar åt mig av alla tips men ni ger inga tips på elementskydd? Jag ska testa att sätta sladdskydd, men sladden ligger bakom elementet och sladdskyddet måste vara böjligt.

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 4:46 PM
#15

#13 Det är inte bra för henne att ha vind på sig hela tiden, inget jag skulle göra.

Calcifer
12/19/18, 4:54 PM
#16

#14 Oavsett vad du ber om tips och råd om så är det aldrig något som duger. Och säger man inte det du vill höra blir du arg. Som sagt, kanske är lika bra att fundera kring vad ditt syfte med alla trådar är. Det hjälper ju varken dig eller dina djur om du inte vet det själv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

silverfiisk
12/19/18, 5:49 PM
#17

#14 Jag skrev ju att du kan köpa elementskydd?! Det är ju bara att googla så får du upp hur många som helst. Det är lättare för dig att bara skriva ”elementskydd” på Google än att vi ska sitta och länka till 20 olika. Återigen, om din hamster blir stressad av att vara på golvet så är det ingen bra idé att fortsätta med det. Då är det bättre att ha en hage eller bara ha henne i buren.

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 6:01 PM
#18

#17 Hon blir inte stressad av att vara på golvet? Hon blir stressad när jag måste bära bort henne från elementet hela tiden och därför behöver jag skydd på sladden

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 6:03 PM
#19

eftersom ni blir trötta på mina inlägg så får jag väll sluta skriva inlägg och strunta i att försöka göra det bra till mina djur. Jag skriver ju för att få tips???!! Ni fattar inte. Jag tar åt mig av alla tips MEN jag vill inte ha kommentarer om att jag ska fixa hagar osv. Jag skrev inlägget för att få tips på skydd till elementet!

Cireea
12/19/18, 6:21 PM
#20

Utifrån det du beskrivit om din hamsters beteende utanför buren  så låter det som att hon blir stressad av att vara ute på golvet. Jag står fast vid det då jag enbart har dina beskrivningar att gå på, och dom beskrivningarna låter inte som något sunt för din hamster. 

Du skriver att det inte är okej att hålla hamstern på liten yta i exempelvis en hage. Det är lika fel att tvinga ut hamstern på en stor yta som gör den stressad. Det är inget ett djur mår bra över. Din hamster kan inte säga själv vad den vill, du måste kunna läsa av beteendet och signalerna som din hamster ger. 
Du skrev i ett tidigare inlägg att din hamster inte bryr sig om hon inte får komma ut ur buren, då låter det ju inte som att hon har något stort behov av att "springa av sig" på ett golv.
Om din hamster inte har något behov av att komma ut på golvet och dessutom blir stressad av det så ser jag ingen anledning att fortsätta göra det. Då finns det massor av andra roliga aktiviteter som kan ge din hamster mer glädje än golvet. 

Jag har givit dig massor av bra tips i olika former, inget duger. 
Folk har givit förslag på hur du ska göra med elementet men det duger inte. 
Andra har givit förslag på alternativa sätt såsom hagar men det duger inte.

Det är ingen mening att du sitter och har en attityd mot människor som försöker hjälpa dig. Det kommer sluta med att ingen orkar lägga ner tid och energi på att hjälpa till när du bara är otrevlig och aggressiv tillbaka. 

Tänk på hur du uppför dig mot andra medlemmar.

I rest my case 🚬


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Kex!
12/19/18, 6:21 PM
#21

Om du har problem med att hamstern tar sig in i elementet kan du kanske bygga ett skydd med 3 sidor som du kan ställa framför den så att hamstern ej kan ta sig till elementet

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 6:23 PM
#22

#20 JAG HAR SKRIVIT ATT HON ENDAST BLIR STRESSAD NÄR JAG MÅSTE LYFTA BORT HENNE FRÅN ELEMENTET OCH DÄRFÖR MÅSTE JAG HA SKYDD PÅ SLADEN. HON ÄR INTE STRESSAD ANNARS

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 6:25 PM
#23

#20 Jag har aldrig sagt att hon inte vill komma ut ur buren, utan att hon inte blir helt galen om hon inte får komma ut, utan hon försöker klättra på väggarna för att komma ut.

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 6:25 PM
#24

#21 Tack för tipset! Hur skulle jag kunna bygga? Hmm

Cireea
12/19/18, 6:27 PM
#25

#22 Här får du ett par citat från ditt tidigare inlägg: 

"Varje gång min guldhamster ska ut på golvet så klättrar hon på väggar, biter på kabeln bakom elementet, lyckas klättra upp i sängen."

"Alla sladdar är upphöjda från golvet så hon inte ska komma åt de, men hon lyckas alltid få tag på kabeln bakom elementet. Jag har testat att sätta för galler men hon gnager på gallren som en galning" 

Stress.

Du kan lägga ner din attityd för det enda du kommer få ut av det är en kick från sajten. Jag tolererar inte sånt där beteende på mina sajter.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
12/19/18, 6:27 PM
#26

#23 Jag sa att du sagt att hon inte bryr sig om hon inte får komma ut, och det har du själv sagt. Här är dina egna ord som jag citerar : "Om hon inte får komma ut en kväll bryr hon sig inte"

🤔🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Svea&Sabina]2
12/19/18, 7:54 PM
#28

#26 Det betyder inte att hon aldrig ska få komma ut?

Cireea
12/19/18, 8:07 PM
#29

#28 Det skrev jag inte heller. Läser du ens det jag skriver till dig eller hittar du på egna svar? Du får nog ta och läsa igen så du förstår vad jag menar: 

"Du skrev i ett tidigare inlägg att din hamster inte bryr sig om hon inte får komma ut ur buren, då låter det ju inte som att hon har något stort behov av att "springa av sig" på ett golv.

Om din hamster inte har något behov av att komma ut på golvet och dessutom blir stressad av det så ser jag ingen anledning att fortsätta göra det. Då finns det massor av andra roliga aktiviteter som kan ge din hamster mer glädje än golvet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 8:08 PM
#30

#29 Kan vi gå tillbaka till vad inlägget handlar om och inte dra in saker från gammla inlägg?

Cireea
12/19/18, 8:13 PM
#31

#30 Fast det hör ju ihop 🤔 Allting handlar ju om samma hamster och det här inlägget handlar om det dina tidigare inlägg handlat om. Det är väl klart att tidigare trådar spelar stor roll i denna tråd då det handlar om exakt samma sak. 

Men du vill ju verkligen inte ta till dig det jag försöker föra fram med mina inlägg.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 8:15 PM
#32

#31 Detta inlägg handlar om hur jag ska säkra runt elementet och inte om hur jag sköter min hamster.

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 8:17 PM
#33

Slutdiskuterat! Nu går vi tillbaka till vad inlägget handlar om. Hur ska jag säkra runt elementet så att hamstern inte kan röra det. Jag vill helst ha sladdskydd som går att böja, annars vill jag ha någonting som är lätt att ställa fram och att ställa undan. #27 Jag ska gå in på länkarna och kika

Cireea
12/19/18, 8:26 PM
#34

Svea&Sabina, du har skapat ett inlägg på ett forum. På ett forum diskuterar man. Om du inte velat ha olika åsikter och diskussioner så är det här fel plats att posta inlägg på. 

Även om du lyckas sätta för ett skydd för sladden så finns det en överhängande risk att din hamster kommer fortsätta gå till elementet och försöka gnaga på kabeln. Den har lärt sig att golvet = kabel. Det i sin tur har resulterat  i ett beteende som stressar hamstern. Din hamster ska bara till den där kabeln, oavsett vad som finns mellan den och elementet. 

Det måste du väl inse själv när du ser på hamstern eller läser om det du skrivit om hennes beteende? Det är ju inte sunt för hamstern att så gärna vilja fram till kabeln att det blir hennes enda mål. Och vad är det som säger att hon slutar försöka bara för att du skyddat sladden från hennes tänder? 

Du borde nog ta och tänka efter lite för hamsterns bästa. 
Det finns mycket annat du kan göra för din hamster som är sundare för henne än att låta henne springa på golvet när det är så uppenbart att den där sladden blir ett stressmoment. 

Tycker bara det är så tråkigt att du inte vill ta till dig av vad andra erfarna personer skrivit till dig. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Svea&Sabina]2
12/19/18, 8:31 PM
#35

#34 Vad kan man göra med hamstern förutom att ta ut den på golvet?

Namiko
12/19/18, 8:43 PM
#36

#35 Många av mina hamstrar har gillat att springa runt i sängen, man kan göra tunnlar i täcket så det inte blir så öppet och läskigt för dom. En mindre hage full med tunnlar och gömställen är mycket bättre än ett helt rum för en lättstressad hamster och dom flesta hamstrar är lättstressade, speciellt när det gäller stora öppna ytor. Du kan också aktivera hamstern i buren på massa olika sätt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 8:57 PM
#37

#36 Tack för tipsen! Hon kan inte vara i sängen för hon ramlar ner direkt. Jag har en hage som jag kan försöka fixa tak på, men hon blir "galen" i hage och vill ut. Jag lägger in olika saker i buren någon gång i veckan, men jag ser inte henne använda sina saker förutom hjulet, huset och sanden.

Namiko
12/19/18, 9:03 PM
#38

#37 Man får såklart vara där och se till att dom inte ramlar ner. Hamstrar har noll koll på höjder så man får stoppa dom när dom närmar sig kanten.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

silverfiisk
12/19/18, 9:07 PM
#39

#37 Hon kanske inte vill vara på golvet eller i en hage om hon blir ''galen'' och gnager på saker. Det kanske är bättre att låta henne vara i buren och aktivera henne där? Om hon inte använder de saker som du lägger i buren så kanske det är så enkelt som att hon är nöjd med det hon redan har. Vad har du testat att lägga in för saker till henne?

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 9:08 PM
#40

#38 Hon blir ju stressad när jag måste "jaga" henne för att hon inte får gå till ställen, men jag kan testa igen :)

[Svea&Sabina]2
12/19/18, 9:10 PM
#41

#39 Jag har lagt in toarullar, kartonger (mjölktätror och vinboxar), kartongbitar (lådor). Jag lägger även in massor med toapapper när hon har nystädad och då drar hon in allt i huset, men hon kissar och bajsar i huset så jag måste ta bort toapappret efter 1-2 dagar. Så det är ingen lång aktivering för henne.

Annons:
Cireea
12/19/18, 9:31 PM
#42

#35 I din andra tråd svarade jag med ett par exempel. Länkar till den nedan. Jag nämnde exempelvis en grävlåda, ju större låda desto roligare. Göm lite extra gott som hon kan gräva fram. Kan vara en väldigt rolig sysselsättning. 

https://hamster.ifokus.se/discussions/5c0982ba8e0e744e4724f5f3-rymmer-pa-golvet?discussions-2

Det #39 nämner i din kommentar är exakt det jag suttit och sagt till dig genom dessa två trådar. Alla hamstrar har inget stort behov av att aktiveras i timtal, vissa är bara nöjd med tillvaron precis som den är. 🙂Din hamster verkar helt enkelt inte trivas med en hage eller springa lös på golvet, då får man hitta på något annat eller bara låta hamstern vara nöjd med livet. Ha något extra rolig aktivering i buren, exempelvis godis gömt i kartonger som hon måste gnaga upp eller en grävlåda i mindre modell som passar i buren. Det finns oändliga möjligheter.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Svea&Sabina]2
12/20/18, 7:49 AM
#43

#42 Jag ska fixa en grävlåda. Hon tycker inte om att vara i buren eftersom hon försöker hoppa och klättra ut, så hon måste ju få komma ut på golvet. Hon kan inte vara i sin lilla Bur hela livet.

silverfiisk
12/20/18, 11:05 AM
#44

#43 Vill hon inte vara i buren så är hon antaglien uttråkad. Prova att lägga in andra saker som du inte har lagt in förut, till exempel en grävlåda som #42 sa, och kanske något annat. Vissa hamstrar tycker inte om burar av glas där man kan se in. Du kan prova att täcka för en del av buren så kan hon gömma sig och känna sig trygg där.

Nej, hon måste inte alls få komma ut på golvet eftersom hon uppenbarligen inte tycker om det och mår bra av det.

LillaMy!
12/20/18, 3:57 PM
#45

Jag skrev lite tips i #11 😊

[Svea&Sabina]2
12/20/18, 4:24 PM
#46

#11 Jag önskar att vi hade ett litet säkert rum som hon kunde vara i, eller en hall som man kunde dela av med plexiglas. Jag ska fixa en grävlåda, men inte på ett tag. Dock har hon alltid jättemycket spån i buren, typ 20cm, men hon tycker inte om att gräva. Bara att gräva ner sig i huset.

91Marran
12/20/18, 4:30 PM
#47

Glöm all mat längst ner i i botten, då får hon något att göra. Funkar även på den som inte gillar att gräva.

Mvh
Mig

[Svea&Sabina]2
12/20/18, 4:33 PM
#48

#47 Okej! Luktar hon sig ner till maten då? Förut satte jag in en bendybrige under allt spån och när jag satte ner hamstern i buren så grävde hon sig ner där direkt, även fast hon inte gräver. Hur kunde hon veta att det fanns ett hus under allt spån? Det var typ 30cm spån

Annons:
91Marran
12/20/18, 4:42 PM
#49

Ja hon känner det på lukten och vänjer sig snabbt med att maten alltid finns där nere.

Mvh
Mig

[Svea&Sabina]2
12/20/18, 4:44 PM
#50

#49 Menar du att jag ska lägga mat under spånet i buren eller grävlåda?

91Marran
12/20/18, 4:52 PM
#51

Under spånet i buren :)

Mvh
Mig

[Svea&Sabina]2
12/20/18, 4:54 PM
#52

#51 Okej, jag fixar det nästa gång jag städar :) Jag brukar strö ut blandfoder i buren så att hon får leta efter maten, men den äter hon upp fort. Hon får bara blandfoder någon gång i månaden, annars äter hon nyttigare Foder.

[Svea&Sabina]2
12/21/18, 8:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Hon fick lite ny inredning idag :) Jag har inte så mycket inredning så jag ändrar inte i buren så ofta.. :(

[Svea&Sabina]2
12/21/18, 8:36 PM
#54

Eller inredningen är inte ny, men hon fick lite andra saker i buren haha

Twix741
12/21/18, 11:05 PM
#55

Lägg en filt eller handduk i en torr dusch eller badkar och ställ in leksaker :) funkar jättebra för mina hamstrar.

Annons:
[Svea&Sabina]2
12/22/18, 9:47 AM
#56

#55 Vi har en dusch som inte används på övervåningen, den kan jag använda. Men då måste jag stänga in henne där.. Jag hade kunnat släppa henne på golvet i badrummet, men jag tycker det är lite äckligt att hon ska springa runt på golv där vi går på toaletten och katten springer med sina tassar från lådan där hon trampat i kiss.

Upp till toppen
Annons: