Annons:
Etikettroborovski
Läst 762 ggr
ShirayukiWistalia
2018-12-16 11:04

Tål hamstrar ägg?

Hej!

Har ganska många hamstrar och undrar om hamstrar verkligen kan äta ägg?

Har aldrig hört att de kan det. Har godis som det är honung och ägg i. Och det står att hamstrar tål det, men man vill ju vara säker, för en del företag kanske ljuger eller så, till exempel har vi köpt Sand en gång som var till hamstrar, men en hamster dog av det. Blir tacksam för svar!

Annons:
Cosmonautens
2018-12-16 11:18
#1

Ägg går jättebra att ge, fullt av protein. Beroende på vilken art av hamster du har, så var noga med om det är honung i (menar alltså att du inte ska ge honung till en campbell exempelvis).

[Svea&Sabina]2
2018-12-16 12:48
#2

Då ska min hamster få lite kokt ägg ikväll :D

Cireea
2018-12-16 13:57
#3

TS, hur vet ni att det var sanden som hamstern dog av? 

Angående vad hamstrar kan äta så har vi en jättebra lista här inne som heter Färskmat. Du hittar den på framsidan, under artiklar eller via att klicka på ordet Färskmat i mitt inlägg.

Jag rekommenderar att man läser den listan först innan man frågar. Allt för ofta frågar folk innan dom läst i listan över Färskmat hamstrar faktiskt kan äta, och till 90% står det man frågar om i listan. 😃Bara ett tips.

Framöver får du gärna använda vår tråd där vi samlar alla dessa frågor om vad hamstrar kan/inte kan äta. Länk kommer här:
https://hamster.ifokus.se/discussions/5bbb459d8e0e74252f2818f1-kan-man-ge-detta-till-hamstern-trad?discussions-2


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ShirayukiWistalia
2018-12-17 14:24
#4

Vi såg när hamstern åt av sanden, och närvi hittade den död efter ett tag så såg vi att den var jätte sandig och Sand saknades och magen var lite uppsvälld. 

Tack för tipset, dock kollade jag där på Färskmat och kunde inte hitta ägg. :3

Tack så mycket för svaren! 😃

Cireea
2018-12-17 14:31
#5

#4 Vår lista över Färskmat går i bokstavsordning med en markering för varje bokstav. Ä ligger längst ned och där finns ägg med 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: