Annons:
Etiketthamster
Läst 788 ggr
[Svea&Sabina]1
12/6/18, 9:24 AM

Lämna hamstrar ensamma

Hej! Det är en person som lade ut en annons på Shpock där hon frågar om hamstervakt för att hon är bortrest i 2 veckor. Hon åkte igår och har inte hittat någon vakt än, alltså lämnar hon sina 20 hamstrar ensamma tills hon hittat vakt. Hon bor i Stockholm och ni kan gärna kontakta henne om ni kan vara vakt. Hon skrev att nyckeln ligger gömd ute så en vakt kan komma dit. Jag bor 1 timme från henne och kan inte åka så långt varje dag. Det är hemskt att hon åker iväg på semester utan att fixat vakt till sina djur.

Annons:
[Svea&Sabina]1
12/6/18, 9:35 AM
#1

Jag läste precis att hon även har en kanin. Hon skriver att djuren har mat och vatten så det räcker tills hon kommer hem, men någon måste ju titta till dem varje dag.

silverfiisk
12/6/18, 9:51 AM
#2

Låter ju helt sjukt att lägga ut en nyckel och tala om vart den finns. Vem som helst kan ju gå in? Sen har jag väldigt svårt att tro att någon skulle vara så korkad att man lämnat djuren ensamma så länge. Är du säker på att personen inte ”skojar”? Eller är det ett barn som har skrivit annonsen?

Novachan
12/6/18, 9:51 AM
#3

Hon lär få inbrott innan hon hittar en vakt…

[Svea&Sabina]1
12/6/18, 9:57 AM
#4

#2 Hon har lagt upp flera annonser på sina djur, så jag tror inte att hon skämtar.

[Svea&Sabina]1
12/6/18, 9:57 AM
#5

#3 Jag tänkte också det

Cireea
12/6/18, 6:10 PM
#6

Snacka om att öppet bryta mot lagen, jag skulle ha anmält det direkt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Svea&Sabina]1
12/6/18, 8:48 PM
#7

#6 Skulle du anmäla henne eller mig?

Cireea
12/6/18, 8:57 PM
#8

#7 Henne såklart, hon bryter mot lagen och berättar om det helt öppet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Svea&Sabina]1
12/6/18, 9:18 PM
#9

#8 Jag vet. Om du har Shpock och söker på "hamster" så får du fram annonsen "AKUT tama dvärghamster hamster AKUT". Jag bör nog inte lägga ut här vad annonsen heter eftersom det finns folk som är dumma, men jag gör det ändå.. jag kommer ångra det här. Om du kan så ta bort denna kommentar ifall den är olämplig.

Ellrose
12/6/18, 11:19 PM
#10

Svea&Sabrina. Har hon tagit bort annonsen nu? Försökt letat.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

patrik81
12/6/18, 11:25 PM
#11

Såg annonsen. Det är hon som det spreds om som en löpeld på Facebook. Hennes mamma misshandlade hundarna och hur många som helst anmälde familjen 😡

[MelliOO]
12/7/18, 4:59 PM
#12

svea&sabina varför har hon avslutat kontot?

[Svea&Sabina]2
12/7/18, 5:44 PM
#13

#12 Jag avslutade mitt konto för att jag inte kunde skriva kommentarer och jag trodde att det var fel på mitt konto, så jag skapade ett nytt men jag kunde fortfarande inte skriva kommentarer. Senare fick jag reda på att ingen kunde skriva kommentarer, så jag avslutade mitt konto i onödan. Men jag har ett nytt som heter och ser likadant ut :)

Annons:
[Svea&Sabina]2
12/7/18, 5:57 PM
#14

#11 Hemskt

[Svea&Sabina]2
12/7/18, 5:57 PM
#15

#10 Annonsen finns kvar

Cireea
12/7/18, 7:35 PM
#16

Svea&Sabina, jag skickar ett PM till dig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Hamstern puff
12/7/18, 10:22 PM
#17

Fy, vad hemskt!!!

Upp till toppen
Annons: