Annons:
Etikettcampbells
Läst 860 ggr
hildaored
12/5/18, 10:43 PM

Kull?!

Hej! Jag har tänkt att para min Campbell hona Red som är i färgen Argente, men har ingen hane. Undrar om någon som bor i Stockholm har en hane i samma ålder (9 veckor) som vill para sin hamster med min?

Annons:
Cosmonautens
12/6/18, 6:59 AM
#1

Rekommenderar att du parar din hona när hon är 5 månader istället. Har hon stamtavla, och köpte du henne just för avel?

[Svea&Sabina]1
12/6/18, 7:16 AM
#2

Vänta va? Tänkte du para en hamster när den är bebis? Vänta till den är minst 5 månader

hildaored
12/6/18, 7:34 AM
#3

#1 Ja hon har en stamtavla utan några sjukdomar. Tack för tipsen ska vänta lite då!

silverfiisk
12/6/18, 7:42 AM
#4

Tänk på att det är jätteviktigt att läsa på ordentligt innan du parar din hamster. Du måste veta hur det ska gå till, vilka färger man kan para, vad du ska göra om det inte går bra osv. Bättre att läsa på en gång för mycket än en gång för lite :)

hildaored
12/6/18, 9:54 PM
#5

På SHFs hemsida stod det att hamstern minst ska vara två månader! Blev lite förvirrad, annars har jag läst på som en galning

Pandi00
12/6/18, 10:22 PM
#6

http://www.hamsterforeningen.se/v%C3%A5ra-arter/dv%C3%A4rghamster/avelsregler-31028506 Inne på denna länken står det att man inte får para en dvärghamster innan 3 månader, helst över 4 månader. Sen är det alltid bra att vänta någon månad över rekommendation tycker jag för man får mer info om hur honan och hanen utvecklas fysiskt och psykiskt.

Annons:
Cireea
12/6/18, 10:46 PM
#7

Det här faller under en "sökes"-annons och jag ber dig därför göra ett nytt inlägg som följer våra Annonsregler. Reglerna hittar du under "Aktuellt" eller genom att klicka på det understrukna ordet i mitt inlägg. 

Jag önskar se mer information om vad du letar efter hos en hane, hur din hona är samt vad ditt mål är med kullen. 🙂 Sedan hoppas jag att du väntar med kullen tills din hona mognat på sig lite till, gärna ett par månader till. 

Jag låser tråden och raderade den inom 48 timmar. 
Skickar även ett mail till TS med samma information.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: