Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 416 ggr
Tuff1911
11/24/18, 1:10 PM

foder

Hejsan  jag undrar hur mycket Foder ska en guldhamster ha per dag? När dom är ungar ska dom ha fritillgång till mat då?  Är denna mat bra?  

Annons:
Kex!
11/24/18, 5:12 PM
#1

Fri tillgång hela livet, ge nytt när det är uppätet. Vet dock ej om det där fodret är bra ^^

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[Svea&Sabina]1
11/24/18, 5:30 PM
#2

Jag har hört att fodret är bra i en tidigare tråd, men jag hade inte gett fodret. Hamstern ska ha fri tillgång till pellets/foder och ge blandfoder ibland. Min hamster har Complete hamster och gerbil. Hon har fri tillgång till fodret och får blandfoder någon gång i veckan som jag sprider ut i buren.

Kex!
11/24/18, 7:25 PM
#3

#3 det finns olika åsikter angående pellets och fröblandningar. Själ har jag en blandning mellan båda (Bunny HamsterDröm basic) och ska testa en enbart fröblandning (Bunny HamsterDröm Expert)

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Kex!
11/24/18, 7:25 PM
#4

#2

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

conversano
11/26/18, 8:56 AM
#5

Jag hittar ingen info om ingredienser eller näringsvärde online. Jag skulle inte chansa.

Angående pellets är det helt upp till ägaren tycker jag. Det är varken något man måste ha eller bör undvika. Så länge man är medveten om kvalitén på fodret och att man förhindrar naturliga beteenden som att skala frön, etc. och därför aktiverar hamstern på andra sätt, så är pellets helt ok i min mening.

Upp till toppen
Annons: