Annons:
Etiketthamster
Läst 423 ggr
Nea00
11/7/18, 9:20 PM

Skaffa hamster?

Hej!

Hur många hamstrar har ni? Vad är det roligaste med en hamster? Vad brukar ni göra med eran hamster? Kan man ha en hamster om ens syskon har förkylningsastma? Fäller hamstrar?

Jag tycker att hamstrar är såå himla söta😍 Men tyvärr så tror jag att pappa och mamma inte kommer gå med på att skaffa en hamster, men jag har ju nyss på 3 kaniner! Är jätteglad! Har ni några andra djur än hamster? Skriv alla era olika djur! :D

Annons:
Elsaplutten1
11/7/18, 9:27 PM
#1

Jag har 1 hamster, dvärg (bor ensam pga att han inte funkat i tidigare grupp). De roligaste är o se honom springa omkring i olika ”hinderbanor” jag gjort. Brukar låta hnm springa på sängen/golvet, händerna och göra hinderbanor av olika slag. Jag har astma (min bror har astma och är pälsallergiker) vi har haft hamstrar hela livet och de funkar super. Har aldrig träffat en hamster som fäller lol Jag har hamster och kanin, yeet. Vill skaffa en KP också, men mina föräldrar är inte helt övertygade än så…

Nea00
11/7/18, 9:39 PM
#2

#1, vad är "KP" för djur? Haha nu räcker det väl ändå med djur för dig eller?! Dina föräldrar verkar ganska lätta att övertyga, men mina föräldrar tog 2,5 år att övertyga :) xD.

Elsaplutten1
11/8/18, 12:09 AM
#3

KP=kungspyton Typ same tho… de tog 1,5 år typ xd

Linneazzz
11/8/18, 9:13 AM
#4

Aha okej. Så du är alltså intresserad av ormar? Vad menar du med att dina föräldrar inte är helt övertygad än??

Kex!
11/8/18, 3:45 PM
#5

Har för tillfället ca 11 hamstrar och 20 fiskar. Ska dock sälja ca 7 av hamstrarna (de är ungar) och sätta en hos fodervärd eller sälja får se.  Så kommer i framtiden ha ca 3 - 4 hamstrar + ca 20 fiskar

Har även haft två kaniner varav en dog 2017 och den andra nu i höst. Har även haft en tolfte hamster men har gick tyvärr bort förra veckan. 

Jag älskar att bara titta på mina hamstrar eller mysa med dem. Jag älskar även att göra ordning deras burar och se dem utforska. Jag brukar ha mina hamstrar i rasthage, hamsterboll eller grävlåda för det mesta.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Julie_Evir
11/9/18, 5:24 PM
#6

Jag har 5 hamstrar (fyra guldhamstrar och en dvärghamster), 3 gerbiler och 2 kaniner. 

De är alla från tidigare hem.

Hamstrar är underbara djur, men inte så kramsjuka och inte heller så intresserade av mig som person som exempelvis mina kaniner är.  De är å andra sidan smartare än vad man kan tro. Två av mina guldhamstrar har insett att om någon människa går på golvet, så kan det bero på att denna människa ska öppna en dörr… och mina hamstrar älskar att försöka springa in i rum de inte får vara i, så de är snabba att följa efter en…

En av mina hamstrar jag hade som barn lärde sig sitt namn; när man ropade "Plinge-linge-ling" så kom hon… hon hette Plingan, och en av de bästa hamstrar jag någonsin haft. Supersmart och jättesnäll. Min Alice jag har nu kommer också när man ropar, men inte om man ropar Alice, utan när man ropar "Komkomkom komkomkom".

Det finns hamstrar som inte alls är lika smarta, men det är väl så med både människor och djur. Vissa är smartare än andra ;-P

Jag brukar släppa ut dem i ett säkrat hamsterrum; sitta vid datorn medan hamstern springer fram och tillbaka och hittar på det tokigaste av saker. Ibland kommer de upp på mig och börjar klättra under mina kläder. Hamstrar kan vara jätteroliga, bara man ger dem chansen.

Men som sagt, inga av alla mina hamstrar jag någonsin haft, och det är många, har visat något större intresse av mig, jämförelse med vad råttor och kaniner har.

Och astman… Jag antar att det kan vara olika från person till person… men min sambo har astma, men så länge jag är noggrann med att städa burarna och så länge han inte stoppar djuret i ansiktet så är det inga problem. Hamstrar fäller inte mycket, omärkbart, och de luktar inget heller… så länge man är noga med att städa, förstås…

Och om din syster klarar kaniner, kommer hon förmodligen klara hamstrar också.

Annons:
Upp till toppen
Annons: