Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen 00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning

11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
10 --- Avel, Genetik, Uppfödning

Hamster säker bur?

2018-11-02 14:30 #0 av: Faton

Hej, jag har försökt att barn säkra hamster buren för dom kommande ungarna, ser det bra ut?

Anmäl
2018-11-02 14:31 #1 av: Faton

Här är bilderna

Anmäl
2018-11-02 16:08 #2 av: Vera27

Jag har en hona här hemma som snart ska få ungar, skulle kunna lägga in en bild på hennes bur om det är ok.

Om jag skulle vara du skulle jag ta ut plasthuset då det blir väldigt instängt och dåligt om luft om det ska ligga ungar och mamma där i. Du kan istället strunta i att ha hus och ha massor av toalett papper, vilket är bäst. Annars någon kartongbit som skydd.

Inga trähus eller hus alls, någon unge kan klämmas, dåligt om luft osv.

Sanden tar jag själv ut innan bf (beräknad födsel) då jag inte vill att min hona ska föda där i, om en unge hamnar där i och får små, små sandkorn i näsan så kan det bli svårt att andas. Jag sätter ner sanden efter någon dag, dagen efter födseln är bra! Men det är inget måste.

Vattenflaskan är bra, man ska inte ha skål. Glöm bara inte att sänka vattenflaskan när ungarna är redo att dricka själva.

https://cosmoshamstrar.weebly.com/

Anmäl
2018-11-02 16:12 #3 av: Vera27

Mycket strö och papper! Hjulet ska ut så snart som möjligt, tog ut igår men då blev lilla tjejen rastlös och sur :/

https://cosmoshamstrar.weebly.com/

Anmäl
2018-11-02 21:01 #4 av: Faton.M

Tack så jätte mycket Vera27

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.