Annons:
Etiketterguldhamsterhälsabeteende
Läst 1478 ggr
[Towehelena]
10/10/18, 12:15 PM

Köpt en hamster unge, kan någon hjälpa mig? 🐹

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hämtade hem den här goa killen i söndags, som är ca 5 veckor gammal (6 veckor på fredag). Det är såhär att han har en toalett, men han kissar i ett hörn istället. Hur lär man honom att han ska kissa i toaletten istället för i hörnet? Sen en annan sak.. har inte sett honom dricka en enda gång ur vattenflaskan. Men om han kissar, så borde han väl druckit? 🐹💕

  • Redigerat 5/27/21, 10:53 PM av Cireea
Annons:
molam
10/10/18, 12:35 PM
#1

Flytta toaletten till hörnet där han kissar =)
Ang drickandet så är hamstrar i grund och botten ökendjur och dricker inte så mycket, och när dom dricker ä det oftast när dom är vaken, dvs på natten =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

ThatPie
10/10/18, 12:35 PM
#2

#0 ställ toaletten i det hörnet han kissar i, då lär han efter ett tag lära sig att det ska göras där i :)

Cosmonautens
10/10/18, 12:42 PM
#3

Får jag fråga vad för material du har i toaletten? Har varit med om hamstrar som inte tyckt om toa-lätt pellets tex, så nu kör jag bara på Sand. Sätt toan i ett hörnet han kissar i, ta lite spån han kissat på och lägg det i toan!

[Towehelena]
10/10/18, 12:53 PM
#4

#3 Det är Sand som jag har i toaletten!

Cosmonautens
10/10/18, 1:14 PM
#5

#4 Då ska det inte vara några problem, han lär sig nog så småningom!

[Svea&Sabina]1
10/11/18, 7:47 AM
#6

Jag lånar din tråd :D Min hamster kissar bara i sitt sandbad och det tycker jag inte om för det är ju där hon ska tvätta sig. Ska jag sätta in en toalätt med annat strö?

Annons:
molam
10/11/18, 7:53 AM
#7

#& risken är stor att hon inte kissar i nått annat, så stoppa in ett till med samma Sand, då kommer hamstern (Mest troligt) kissa i ett och tvätta sig i ett =) dom är trots allt otrolig renliga av sig =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Emouse
10/11/18, 5:25 PM
#8

Ser att du redan fått flera bra svar.

Himla söt liten kille, vart kommer han ifrån?😍

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[Towehelena]
10/11/18, 6:46 PM
#9

#8 Tack så mycket, köpte honom ut av Elisabeth Asp.

Aja85
10/14/18, 10:45 AM
#10

När det gäller kissandet, så säger jag som de andra; ställ toan i hörnet där han kissar. Drickandet, prova med en vattenskål. Givetvis blir den lättare smutsig och du får byta oftare, men han kanske hellre vill ha det att dricka ur.

Upp till toppen
Annons: