Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
28 - Nyfiken i en strut

Köpt en hamster unge, kan någon hjälpa mig? 🐹

2018-10-10 12:15 #0 av: [Towehelena]

Jag hämtade hem den här goa killen i söndags, som är ca 5 veckor gammal (6 veckor på fredag). Det är såhär att han har en toalett, men han kissar i ett hörn istället. Hur lär man honom att han ska kissa i toaletten istället för i hörnet? Sen en annan sak.. har inte sett honom dricka en enda gång ur vattenflaskan. Men om han kissar, så borde han väl druckit? 🐹💕

Anmäl
2018-10-10 12:35 #1 av: molam

Flytta toaletten till hörnet där han kissar =)
Ang drickandet så är hamstrar i grund och botten ökendjur och dricker inte så mycket, och när dom dricker ä det oftast när dom är vaken, dvs på natten =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2018-10-10 12:35 #2 av: ThatPie

#0 ställ toaletten i det hörnet han kissar i, då lär han efter ett tag lära sig att det ska göras där i :)

Anmäl
2018-10-10 12:42 #3 av: Vera27

Får jag fråga vad för material du har i toaletten? Har varit med om hamstrar som inte tyckt om toa-lätt pellets tex, så nu kör jag bara på sand.

Sätt toan i ett hörnet han kissar i, ta lite spån han kissat på och lägg det i toan!

https://cosmoshamstrar.weebly.com/

Anmäl
2018-10-10 12:53 #4 av: [Towehelena]

#3 Det är sand som jag har i toaletten!

Anmäl
2018-10-10 13:14 #5 av: Vera27

#4 Då ska det inte vara några problem, han lär sig nog så småningom!

https://cosmoshamstrar.weebly.com/

Anmäl
2018-10-11 07:47 #6 av: [Svea&Sabina]1

Jag lånar din tråd :D
Min hamster kissar bara i sitt sandbad och det tycker jag inte om för det är ju där hon ska tvätta sig. Ska jag sätta in en toalätt med annat strö?

Anmäl
2018-10-11 07:53 #7 av: molam

#& risken är stor att hon inte kissar i nått annat, så stoppa in ett till med samma sand, då kommer hamstern (Mest troligt) kissa i ett och tvätta sig i ett =) dom är trots allt otrolig renliga av sig =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2018-10-11 17:25 #8 av: Emouse

Ser att du redan fått flera bra svar.

Himla söt liten kille, vart kommer han ifrån?Kär

Emma, medarbetare på Råttor och Mus iFokusStjärnor

Anmäl
2018-10-11 18:46 #9 av: [Towehelena]

#8 Tack så mycket, köpte honom ut av Elisabeth Asp.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.