Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 357 ggr
Julie_Evir
2018-10-08 21:28

Wet Tail

Jag känner mig helt förstörd; tog hand om en väns hamster under helgen. Idag ringde hon och berättade  att hamstern insjuknat i Wet Tail, och jag känner mig så sjukligt skyldig.

Är det mitt fel? I sådana fall, vad gjorde jag för fel? Han fick samma Foder som han är van vid, han fick springa lite i badkaret (med handdukar) båda kvällarna för att få motion. Kan han fått det innan jag tog hand om honom och det utlöstes senare? Kommer mina hamstrar bli smittade? Eller var det någon av mina hamstrar som smittade honom? Eller annat djur?

Jag har undersökt mina, hållit koll på dem hela kvällen. Allt verkar bra. De är matglada och energifulla.

Blev hamstern för stressad att komma till nytt ställe där det förmodligen luktar en massa från fem hamstrar, och så även gerbilerna och kaninerna?!

Vill bara höra med er här, ni som har haft hamstrar som drabbats av Wet Tail. Hur märkte ni att er var sjuk? Drack mer? Åt mindre? Tappade i vikt? Gick det snabbt utför? Blev de bra igen efter medicinering? Tror ni det är väldigt smittsamt? Bör jag städa hela lägenheten? Jag har endast städat det rum hamstern befann sig i.

Känner mig magsjuk själv, men är rätt säker på att jag bara inbillar mig.

Hamstern är 7 månader, guldhamster. Läste att guldhamstrar har ganska lätt att drabbas. Jag är orolig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: