Annons:
Etiketter: burartillbehörinredning
LĂ€st 2645 ggr
[Towehelena]
2018-10-03 20:01

Visa era byggen och vilket lim? đŸč

Jag funderar pÄ att bygga nÄgot med glasspinnar till den familjemedlemmen som jag fÄr hem i helgen, förhoppningsvis. Det Àr glasspinnar som man kan köpa pÄ panduro, men frÄgan Àr vilket lim man ska anvÀnda som inte Àr giftigt? Tacksam för svar. Skulle vara kul att se era byggen ocksÄ som ni har anvÀnt ut av glasspinnar.

Annons:
Travis D
2018-10-03 21:25
#1

Har aldrig byggt nĂ„got men pĂ„ youtube anvĂ€nder dom flesta vanlig limpistol vad jag sett 😊

IsabellsHamsterhem
2018-10-03 22:15
#2

Jag anvÀnde limpistol. Har dock inga bilder dÄ alla saker redan Àr antingen förstörda eller sönderbitna av gerbilerna men de var fina nÀr de var nygjorda haha!

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell DvĂ€rghamster, Vintervit DvĂ€rghamster och Roborovski DvĂ€rghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

ThatPie
2018-10-03 22:41
#3

Letade reda pĂ„ nĂ„gonstans (vet inte vart jag sĂ„g det, men nĂ„gonstans hĂ€r pĂ„ ifokus) att man kan anvĂ€nda Casco’s trĂ€lim för inomhusbruk. Vet inte ifall det Ă€r 100% giftfritt, men sett en del som anvĂ€nt det och det har Ă€ven funkat bra för bĂ„de mig och min syrra. Annars kan man ju alltid gĂ„ pĂ„ det sĂ€kra mjöl+vatten, har aldrig testat det sjĂ€lv dock sĂ„ vet inte hur bra det hĂ„ller eller hur det Ă€r att jobba med. Skulle skicka över nĂ„gra bilder pĂ„ det jag gjort, men Ă€r pĂ„ mobil och lyckas aldrig fĂ„ bilderna att visa sig dĂ„.

-Aida-
2018-10-04 07:46
#4

Det finns vanligt skollim som inte Àr giftigt, det Àr till för att barn ska hantera sÄ de stÄr tydligt om det Àr fritt frÄn gifter, just produkter till barn mÄste hÄlla hög sÀkerhet.

[Svea&Sabina]1
2018-10-04 09:50
#5

Jag har byggt massor med saker till min förra hamster och dÄ anvÀnde jag glasspinnar och limpistol. Varken min förra hamster eller hon jag har nu gnager pÄ limmet.

[Towehelena]
2018-10-04 12:03
#6

#5 SÄ, limpistol funkar? Har sett pÄ youtube dÀr dom anvÀnder limpistol nÀr dom gör saker till hamstrarna med glasspinnar. SÄ, det Àr inte giftigt?

Annons:
ThatPie
2018-10-04 13:39
#7

#6 det Àr ju inte precis giftigt, men mÄnga Àr gjorda pÄ nÄgon typ av plast. Vilket inte precis Àr det bÀsta de kan fÄ i sig ifall de skulle gnaga pÄ det.

Cireea
2018-10-04 20:20
#8

Limpistol fungerar fint.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
⎡Eyos Hamsteruppföding⎊

Idahamstern
2018-10-06 17:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag har byggt ganska mycket med glasspinnar:) bl.a det hÀr huset. Jag kan tipsa dig om en jÀttebra youtube kanal som heter VanillaHamHam, dÀr bygger de saker av glasspinnar och andra saker. Ett tips Àr att andvÀnda en seckatör, för det Àr vÀldigt svÄrt att klippa med sax. Jag köpte ocksÄ glasspinnar frÄn panduro. Köpte Àven Lim dÀr, har tyvÀrr slÀngt förpackningen och jag kommer inte vad limmet hette.

[Towehelena]
2018-10-06 18:14
#10

#9 Åh, vad fint! Det lĂ„ter jĂ€tte kul! Det lĂ„ter som att limpistol fungerar, sĂ„ har bestĂ€llt hem det och sen en massa glasspinnar. SĂ„, ska jag börja bygga lite i veckan! đŸ™đŸ»đŸ™đŸ» man kan hitta jĂ€tte mycket intressanta videosar pĂ„ youtube nĂ€r dom gör diy.

Idahamstern
2018-10-06 18:21
#11

#10 Tack sĂ„ mycket!😊

Upp till toppen
Annons:
Â