Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 885 ggr
BicaFokus
2018-09-30 16:25

Är det bra att para med?

Hej, undrar (då jag inte har hittat någon information), om en cinnamon skp, får paras med en cremebaserad hamster? Tacksamm för svar😁

Annons:
EmiCar
2018-09-30 16:51
#1

Nej, skp får inte paras med creme baserat. 🙂

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

BicaFokus
2018-09-30 17:24
#2

#1 ok, tack så mycket😁

Cireea
2018-10-01 15:20
#3

#1 Det där stämmer inte. 

Allt beror lite på vad man avlar på. Avlar man på cremebaserade linjer så ska gult och skp inte blandas in i de linjerna då man vill behålla färgen creme ren från gul inblandning.

Däremot kan man para in creme i gula linjer, exempelvis för att förbättra typen på djuren, förbättra hälsan eller liknande. De gula linjerna behöver inte påverkas negativt av att man parar in creme. Dock måste man vara noga med att dokumentera att alla djur som kommer från en creme/gul parning är just creme/gul så att det är tydligt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

EmiCar
2018-10-01 15:55
#4

#3 Det visste jag inte 😮

Jag har bara hört att gult och creme helst inte ska blandas, att det inte är bra.

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Cireea
2018-10-01 23:01
#5

#4 Det är bara i cremebaserade linjer som gult kan "förstöra". Det som händer är att man inte med säkerhet kan säga att en creme är en ren creme utan inblandning av gult om man blandar gult och creme. Det är för att creme maskar gult och därför kan man inte se på djuret om det är en creme/gul.

I en cremebaserad linje är ju det förödande om man tror sig avla på creme och sen dyker det upp massa gult. I en gul linje behöver det inte vara lika förödande, om det nu inte är så att man vill avla på "ren" gul utan creme inblandat. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: