Annons:
Etikettcampbells
Läst 936 ggr
wilma.wang
2018-09-21 18:42

någon som vet...hamsterboll?

hur öppnar man en hamsterboll ? jag vill öppna eftersom jag ska tvätta den. kanse skikar jag bilden på kommentarerna om jag vet hur man gör

Annons:
Cosmonautens
2018-09-21 18:47
#1

Ett tips är att hålla dig till en och samma tråd, där kan du ställa hur många frågor som helst utan att behöva göra nya trådar hela tiden :)

silverfiisk
2018-09-21 18:58
#2

Jag skulle inte rekommendera att du använder hamsterbollen. Hamstrar blir lätt stressade i sådana och så kan dom skada sig om dom springer in i väggar eller möbler. Bättre att låta hamstern springa i en hage :)

[Svea&Sabina]1
2018-09-21 18:58
#3

Hamsterboll? Om du menar en boll som hamstern springer i så ska du inte använda den, ha hamstern på golvet i stället. Och hur kan du inte veta hur man öppnar en hamsterboll när din hamster antagligen varit i den eftersom att du behöver tvätta den?

wilma.wang
2018-09-21 21:02
#4

#3 bollen har 2 öppningar 1 där hamstern kryper in och 1 där man rengör bollen. Öppningen där hamstern kryper in är liten och jag har svårt att tvätta genom den.

#2 och #3 hamster är inte tam,rummet går inte att fixa hamster säker och den kan springa under bordet eller sängen. Och min kompis som har haft 2 hamstrar säger att den som hade en boll levde mycket längre och hon hade ingen hage

#2  får inte köpa riktig hage så jag använder något annat som hamstern har hittat en utväg på

#1 ??????? vad menar du med tråd????????

Cosmonautens
2018-09-21 21:15
#5

Du får göra som du vill, men många hamstrar upplever stress i bollar då de är "fast" där i. Detta som du skapat är en tråd, som ett inlägg. Men man ska helst inte göra nya trådar/inlägg hela tiden utan hålla sig till en enda där man ställer sina frågor.

Pandi00
2018-09-21 21:18
#6

Vet att detta inte är vad du frågade efter! Men man kan använda flyttlådor som lekhage. Jag klippte i två och fick en gigantiskt hage, billigt också. Anledning till att boll inte är bra är för att ventilationen är dålig, de kan fastna med tassarna i ventilationshålen, de ser redan dåligt och i en boll blir synen ännu sämre. De kan alltid inte känna sig för utan springer lätt in i inredning. Och även om man inte alltid ser det så blir de flesta hamstrar stressade av bollen, alltså springer de av stress och inte för att det är kul. Tänkte bara att du skulle få veta några nackdelar med hamsterboll. För jag önskar att någon berättade det för mig när jag var ny/okunnig. Jag tycker alltså att nackdelarna är fler än fördelarna

Annons:
Semlor
2018-09-22 09:56
#7

Hej Wilma!

Bollar har inget med åldern att göra!

OreoHamie
2018-09-22 10:14
#8

Hej Wilma! Man kan inte dra slutsatser om att en hamster borde ha en springboll bara för att en hamster levde längre än en annan som inte hade en.  Jag tycker att du ska satsa på att skaffa en hage och att ha ett stort bra Hjul till din hamster istället :)

[Svea&Sabina]1
2018-09-22 10:22
#9

Varför får du inte köpa en hage? Själv ska jag köpa en idag :D Hamsterhagar är dyrt, men då kan du ta filmer och ställa upp som en hage, det gjorde jag i somras till min förra hamster. Håll koll på hamster så att den inte rymmer, det ska man ju även göra i en riktig hage. Om hamstern inte är tam så kan du ställa någonting för 1/4 av rummet och ha den där. Du kan ta ett bort för att dela av. När jag var liten så använde jag hamsterboll och även utomhus. Jag och mina kompisar tog med hamstern i bollen till skolgården och lät den springa runt där, det var hemskt! Nu skulle jag aldrig sätta min hamster i en boll. Släpp hamstern på golvet, knappats att du inte kan få tag på den. Ta en låda och sätt framför hamstern så kan den gå in där när du ska ta upp den.

Novachan
2018-09-22 13:07
#10

#4 När du skapar ett nytt inlägg betyder det att du skapar en ny tråd. Istället för att skapa nya inlägg och därmed trådar så är det bättre om du ställer nya frågor genom att lämna en kommentar i en tråd som du redan skapat, precis som när du svarat på frågor som ställts här

Cireea
2018-09-27 14:34
#11

Låser denna. 

TS, du får sluta göra inlägg om samma saker. Använd de trådar du redan startat för att hålla allt samlat. På det här sättet blir allt utspritt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: