Annons:
Etikettcampbells
Läst 833 ggr
wilma.wang
2018-09-19 17:54

hamster tämjing 1

jag behöver bara någon som kan säga om man ska vara rädd för sin hamster😐

min hamster har slutat att bitas och sånt men jag är fortfarande rädd att bära upp henne fast hon inte bits när jag försöker D:

Annons:
Cosmonautens
2018-09-19 18:14
#1

Om hon inte biter finns det inget att vara rädd för, även om hamstern skulle bitas är det inte skrämmande. Men det beror ju såklart på hur "känslig" man är.

[Svea&Sabina]1
2018-09-19 18:42
#2

Sätt på dig tunna handskar och se om hon biter dig när du bär upp henne, om inte så bär utan handskar.

wilma.wang
2018-09-19 20:18
#3

#2 jag provade för 1 minut sedan och hon biter mig. gör det ont med handskar?

wilma.wang
2018-09-19 20:19
#4

#1  men det gör ganska ont när hon bits😕

Cosmonautens
2018-09-19 21:09
#5

Okej, vad har du för art? Och hur gammal är hamstern? Jag tipsar om att gnugga in händerna i hamsterns spån, lägg godis eller mat i handflatan så hamster vänjer sig vid din hand och förknippar den med något bra. Själv skulle jag inte använda handskar då jag vill att hamstern ska lära känna mina händer och inte handsken. Men man väljer själv hur man vill göra.

Kex!
2018-09-19 21:34
#6

Jag förstår exakt vad du menar med att vara rädd. Om hamstern tidigare har brukade bitas kan man lätt fortsätta vara rädd även efter den slutat. Har hänt mig men efter att ha spenderat mycket tid med hamstern och inget har hänt försvinner till sist rädslan :)

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
[Svea&Sabina]1
2018-09-20 07:23
#7

Min förra hamster attackerade händerna i buren för händerna inkräktade hennes revir, men jag tog tunna handskar och då kändes det inte. Jag förstår inte varför du inte kan ta handskar när du hanterar henne. Du skriver nya inlägg och frågar hur du ska göra. Ta på dig tunna handskar och låt henne bita dig så förstår hon att du inte är farlig. När du kommer med händerna utan handskar så är du rädd att hon ska bita och då drar du undan handen, inte konstigt att hon tror att du ska göra illa henne. Ta på sig tunna handskar och du kan hantera henne hur mycket som helst! Om hon biter i handskarna så tar du bort handen.

wilma.wang
2018-09-20 14:13
#8

#7 ok

Cireea
2018-09-20 22:00
#9

TS (Wilma.wang), nu får du faktiskt ta och hålla dig till dina trådar du redan har. Du gör ständigt nya trådar om exakt samma sak.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: