Annons:
Etiketthamster
Läst 670 ggr
Idahamstern
9/14/18, 6:52 PM

Mat

Hej! Mina hamstrar äter bara några saker i fodret, och resten lämnar dem kvar. Jag har testat att inte ge dem mer mat, men de äter verkligen Inte de sista bitarna i fodret. ska jag ge dem mer mat ändå fast de inte äter upp de sista bitarna i fodret?

Annons:
Cosmonautens
9/14/18, 6:57 PM
#1

Min campbell brukar också lämna den mat hon inte tycker om. Men då brukar jag bara slänga det och ge något som kan ersätta den mat-typ hon inte gillar:)

[Svea&Sabina]1
9/14/18, 8:00 PM
#2

Testa nytt Foder :D Jag använder två sorters Foder. Ena är ett Foder som är bra för hamstern och det andra fodret får hon bara när jag fyller på ny mat, så hon måste alltid äta upp pelletsen. Men hon tycker om båda fodren så det funkar bra!

[Svea&Sabina]1
9/14/18, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
Idahamstern
9/14/18, 8:45 PM
#4

Tack för tipsen! Jag upptäckte precis att de hade ett enormt matförråd! Med jäääte mycket mat, men det var den maten som de tycker om att äta. (Det är fröna som dem gillar mest) Ska jag fylla på med mat fast de har ett jättestort matförråd? Eller ska jag låta dem äta den maten de har i sitt matförråd först?

91Marran
9/14/18, 8:51 PM
#5

Då och då ska de äta upp sitt matföråd. Jag låter mina tömma allt ur skålen innan de får nytt.

Mvh
Mig

Julie_Evir
9/15/18, 12:48 AM
#6

Jag låter mina tömma hela skålen innan de får nytt. Jag gör som #2 och blandar med två sorter. Pellets och sedan lägger i en egen mix av olika fröer och torkad frukt. Min mix går alltid åt först, och det kan ta ett tag innan de tömmer, men jag håller koll på deras vikt och deras matgömmor. För ibland kan de ta ganska så länge innan de tömmer skålen, men jag är inte orolig så länge de har sina gömmor samt att deras vikt och energi är bra.

Jag vill inte att de ska bli kräsna och inte få sig tillräckligt med näring, vilket är lätt hänt om man bara låter de äta godsakerna och slänger de nyttiga.

Annons:
Idahamstern
9/16/18, 2:24 PM
#7

Tack för alla svar:)

Upp till toppen
Annons: