Annons:
Etikettguldhamster
Läst 525 ggr
Julie_Evir
2018-09-11 16:22

Loofah Tuggleksak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag köpte för några veckor sedan något som kallas för "Loofah" i djuraffären. Jag hade hört talas om dem och sett bilder på andra  hamsterägare. De kommentarer jag såg var positiva.

Så jag har gett varje hamster en varsin, i olika färger. Men så såg jag något blått i toalettpappret som en av mina hamstrar bäddar  med. Jag tyckte det såg jättekonstigt ut, och fann denna tuggleksak jag köpt. Och mina fingrar blev blå. Jag sköljde igenom leksaken lite grann och handfatet blev blått.

Vad är det för färg i leksaken? Det stod på förpackningen att det var 100 % naturligt, men jag är inte säker längre.

Har tagit ut alla Loofah leksaker från mina hamstrars burar nu, men undrar ändå om någon av er i Sverige har någon erfarenhet av dem? Och om ni vet något mer?

Sorry för de dåliga bilderna, men här kan ni se hur leksaken ser ut, och hur den färgar av sig.

Annons:
Hamstern puff
2018-09-12 16:04
#1

Jag har själv inte använt den men som det ser ut på bilderna så råder jag dig att absolut inte köpa den igen! Vart köpte du den? Vilket märke? (Tänkte bara så ingen annan råkar köpa något liknande) Tur att det gick bra iaf

Julie_Evir
2018-09-12 17:02
#2

#1 Ja, de slängdes med en gång. La upp bilderna just för att andra ska se, och för att jag ville veta mer om dem. Men tycks inte vara vanliga i Sverige, vilket är skönt. Kollade runt på nätet och av alla 7 svenska online butiker ser jag bara att ZOO.se säljer dem.

Jag har köpt mina här i Spanien, i Kiwoko, en mycket stor djuraffärskedja. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte sparade dem och kunde visa personalen. Får visa bilderna istället och hoppas de inser problemet.

Märket är Rosewood, men ser på nätet att bland annat Woodlands, Kaytee och Living World säljer färgade Loofahs också.

Mycket trist när det inte går att lita på att 100% naturligt är 100% naturligt. Och det är så svårt att finna tuggleksaker här, så tyckte dessa såg så gulliga och roliga ut. Men får fortsätta med att köpa naturliga grenar istället.

Har hört många, främst i USA och Storbritannien, som ger sina hamstrar just dessa, och hört att de ska vara väldigt bra för att deras tänder rengörs när de tuggar på dem.

Nu har inga av mina hamstrar  varit intresserade av dem, vad jag sett, vilket jag nu är väldigt glad över.

Upp till toppen
Annons: