Annons:
Etikettbildtråd
Läst 1444 ggr
OreoHamie
2018-09-11 09:43

Era Hamstrar!

I den här tråden tänkte jag att alla kunde lägga in en bild på deras hamster/hamstrar! Jag fick idéen från någon annan här, men har inte sett en sådan här tråd. Man kan också säga kön, ålder, art, personlighet m.m :D

Annons:
[Svea&Sabina]1
2018-09-11 13:39
#1

Min guldhamster är ungefär 4 månader och är supersnäll, men hon är inte riktigt tam än för hon har bara bott här i några dagar. Hon har inget namn än för jag känner henne inte, så jag vet inte vad jag ska välja för namn. Bilden tog jag bara några minuter efter hon flyttat in :D

[Svea&Sabina]1
2018-09-11 13:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kom inte bilden med?

[Towehelena]
2018-09-11 15:27
#3

#2 Vilken söt hamster du har. Är det ett akvarium som din hamster är i? 😊

[Svea&Sabina]1
2018-09-11 15:40
#4

#3 Japp, det är ett 180L akvarium :D

Julie_Evir
2018-09-11 16:03
#5

#2 Påminner om min allra första hamster Plingan jag fick 1998. Superfin❤️

Julie_Evir
2018-09-11 16:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#6

Här är mina fem hamstrar:

Breckenridge "Breckies" - Dvärghamster, 4 månader, hona, lat men mysig.

Alice - Guldhamster, minst 8 månader, men kan vara äldre, lever med en godartad tumör. Livlig, mycket spring i benen, kan aldrig stå stilla. Har ett hål i örat. Röda ögon. Hon är en av de mindre honorna jag träffat.

Asa Baloo - Minst 11 månader, men kan vara äldre. Ej tam, supernipprig men bits aldrig. Haft en jobbig start i livet, innan jag tog honom in för inte så jättelänge sedan.

Lily of the Valley - 10 månader, mamma till Primrose, kom till mig igår, så har inte haft henne länge alls, men hon är extremt tam och lugn.

Primrose - 7 månader, dotter till den bruna honan, kom till mig igår också. Hon är lika tam och lugn som sin mamma. Lika tung också.

Annons:
Hamsternsara
2018-09-11 18:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har tre hamstrar; Ture, Rut och Elvis! Ture: 1 år 1 mån, guldhamster, omplacering Rut: 1 år 10 mån, dvärghamster Elvis: ca 1+ år, dvärghamster, omplacering. Det är Elvis på bilden! :D (Jag hämtade honom i förrgår så han är inte tam än)

IsabellsHamsterhem
2018-09-12 14:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Mina guldhamstrar är i nuläget

Fererra - Choklad ds kh hona. Import Nederländerna. Väldigt aktiv och trevlig tjej, älskar att vara ute, hatar att sitta still! Man kan göra allt med henne, hon bara följer med, men så fort man sätter ner henne på golvet eller i sängen så får hon räcerfart!

Mini - Rost bandad satin lh hona. Rescue. Lite skygg och väldigt försiktig hona, väldigt snäll men blir lätt rädd om man inte tar det väldigt lugnt med henne.

Allison - Nf bandad satin lh hona. Rescue. Framåt och glad, väldigt snäll och är gärna ute och myser lääänge! Blir hon trängd, stressad eller jagad så kan hon hugga, men är man bara snäll och lugn med henne så är hon helt underbar!

Bernadette - Black/Yellow kh hona. Import Nederländerna. Lite avvaktande men aldrig bitits. Vill gärna komma ut på välkända ställen men blir lite osäker på nya. Älskar att utforska och gräva!

BBeauty's Quimby - Honey kh hane. Import Nederländerna. Kom igår så vet inte riktigt hur han är. Väldigt stressad efter den långa resan men tror han kommer bli lugn och go när han fått bo in sig! Ska gå i avel i framtiden!

Bild på Bernadette.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

IsabellsHamsterhem
2018-09-12 14:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Mina hybrider är i nuläget

Charlie - Sapphire hona. Rescue. Min lilla myshamster, älskar att vara ute och springa på sängen, rymmer gärna genom att åka kana ner till golvet och sedan rusa iväg. Världens snällaste, går med på allt. Totalt orädd för min hund som blivit hennes bästa kompis!

Sam - Rö vit hane. Rescue, Charlies bror. Rättså osocial hane, kommer gärna ut kortare stunder men känner sig tryggast och är gladast i sin Bur. Inte så aktiv men älskar att gräva och bita på kartong. Hatar min hund.

Bild på Sam

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

IsabellsHamsterhem
2018-09-12 14:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#10

Mina Roborovskis i nuläget.

Picus Bex - Agouti hona. Helgalen räcerråtta. Nuff' said.

Piccoli Amici Harald - Agouti hane. Rund fluffboll med myyyycket humör. Världens sötaste rumpa!

Ladybird - Agouti Recessive Pied hona. Lugn hona som för det mesta bara hänger med, förutom när det är mat då lägger hon i en högre växel!

Luvax Coccinella - Husky hona. Väldigt trevlig hona med mycket spring i benen.

Snödroppe - Agouti Recessive Pied hona. Rescue. Ohanterbar hona som älskar att gräva och mysa med hennes burkompisar!

Nightangel's Lacerta - Creme Recessive Pied hona. Lugn och go, helt fantastisk mamma som gärna bjuder in en i hennes bo och låter en utan problem hantera hennes bebisar.

Nightangel's Centaurus - Creme Recessive Pied hona. (Lacertas syster). Aktiv hona med stooort matberoende.

Luvax Minotaur & Luvax Banshee - Creme honor. Underbara små supertama töser som gärna springer på sängen och umgås med hunden.

Luvax Pamphelia - Creme Recessive Pied hona. Väldigt tam och go, helt rund hona med otroligt fint ansikte!

Luvax Manticore - Agouti hane. Liten jämfört med resten av kullen men otroligt fin teckning. Snäll och lugn ute men en räcerråtta i buren.

Luvax Octavia & Luvax Clarke & Luvax Raven & Luvax Lexa & Luvax Indra - Creme Recessive Pied honor. Väldigt goa och älskar att vara ute. Snälla och lätta att hantera.

Luvax Nyko & Luvax Monty - Creme Recessive Pied hanar. Väldigt goa hanar, Monty muckar gärna gräl med en äldre hane i buren men ger sig snabbt när han inser att den äldre knappt ens märker av honom. Båda är väldigt tama.

Geishas Hermes - Agouti hane. Vill helst bo i buren och slippa komma ut men lätt att hantera när det behövs.

Luvax Chilocorus - Agouti hane. Precis som hans var Geishas Hermes, så är han helst i buren men tycker däremot om att få komma ut ibland och springa av sig.

Butterfly - Agouti Recessive Pied hona. Lugn och snäll hona som gärna myser och umgås länge när man t.ex kollar på film! Väldigt lugn hona.

Luvax Speyeria - Agouti Recessive Pied hona. Lugn hona som älskar att gräva och leta efter föda. Dock inte så mycket hanterad så är väldigt sprallig när man håller henne.

Piccoli Amici Yang - Creme Recessive Pied hane. Väldigt stor och snäll hane, gillar att utforska och springa.

Geishas Jared - Agouti Headspot. Liten räcerråtta som äntligen (efter några månader) börjar bli tam och uppskatta att man tar ut honom.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

OreoHamie
2018-09-12 16:09
#11

Vilka fina hamstrar alla har! Ska lägga upp inlägg på mina sen.

OreoHamie
2018-09-13 17:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är min ena hamster Oreo. Han är en Campbell som är väldigt snäll och aktiv.

[HejsanSvejsann]
2018-09-14 06:19
#13

#12 Ååh ser verkligen ut som en oreo också😘

Annons:
OreoHamie
2018-09-14 11:13
#14

#13 Tack så mycket! :D

Julie_Evir
2018-09-15 00:56
#15

#12 Åh, Oreo ser ut som min Breckies, så fin!!

#10 Bilden när de går på rad är helt underbar❤️

OreoHamie
2018-09-15 13:35
#16

15# Tack så mycket! :D

OreoHamie
2018-09-15 13:37
#17

#15 Din Breckies är sååå söt.

OreoHamie
2018-09-22 10:17
#18

:)

Julie_Evir
2018-10-08 21:43
#19

#17 Åh, tack ❤️

Kex!
2018-11-04 15:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#20

Sombra - creme, korthår, hona. född 2017-01-20. En relativt stor hamster som har blivit riktigt mysig nu när hon börja bli äldre. 

Lilith - mörk normalfärgad, satin, korthår, hona. född 2018-05-22. Riktigt trevlig hamster som kommer från Finland. Kommer alltid springande fram till en i buren. 

Game of thrones kullen - Min första kull på ca 7 ungar. Födda 2018-10-28. Hoppas att de får sina föräldrars underbara temperament.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
BicaFokus
2018-11-04 16:32
#21

# min hamster Inti kommer också alltid springandes fram, hon är verkligen den mest sociala av hela familjen hahah. Mysigt me ungar, ska också para min hona snart:) Tror att du menar 2018-10-28, annars skulle dem nt vara födda ens😁

BicaFokus
2018-11-04 16:33
#22

* Menar #20 glömde skriva hahah

Frosstis
2018-11-04 17:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#23

Frozen Black Frazer född 18/06/05, black platinum. Jättepigg och aktiv, kommer när man ropar, gillar att springa runt på en 

Frozen Falon född 18/06/05, opal. Väldigt lugn, kan sitta stilla på armen eller i handen. Kommer när man ropar, gillar att umgås med sin matte. ❤️

Kex!
2018-11-04 21:51
#24

Oups 😂

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: