Annons:
Etiketthamster
Läst 426 ggr
Jag<3Hamstrar
2018-09-09 14:05

Namn?

Jag är ny här på hamster.ifokus och jag äger ingen hamster men ska snart köpa en hane (guldhamster) men jag måste ha namn,så skriva gärna namn till en hane,han är svart och vit

Annons:
Kex!
2018-09-09 14:09
#1

Frodo kanske. Min fantasi existerar knappt just nu så kom bara på en

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Jag<3Hamstrar
2018-09-09 14:12
#2

#1 Ja frodo var ju gulligt och fint,får se om nån annan har något förslag,jag själv funderar på Hercules men tror inte det blir det

Julie_Evir
2018-09-09 14:40
#3

 Gå efter personlighet eller utseende. Eller ta ett namn baserat på något du tycker om. Som jag är väldigt intresserad i grundämnen, så jag har tre gerbilbröder som heter Litium, Kalium och Kisel.

Jag gillar namn med någon betydelse. Är hamstern mer vild än tam kanske han kan heta Vilde eller Bus.

Vilka böcker/filmer gillar du? Kankse någon karaktär därifrån? Eller ett namn som påminner om karaktären om du inte gillar namnet i sig, eller inte vill att det ska vara så uppenbart.

Oftast "talar" mina djur om vad de heter först när jag får träffa dem. Både min kanin Julie och min hamster Alice berättade sina namn till mig, låter knäppt, men sant. Själv tycker jag inte om namnet Alice egentligen, men hon var en Alice helt enkelt.

Gillar du blommor eller stjärnor? Ta ett blommigt namn eller ett stjärnnamn.

Om du gillar vanliga namn som typ Axel eller Joel eller något sådant, men tycker det inte ser så hamsteracktigt ut kan du stava de annorlunda typ Axl/Aksel eller Yoel.

Lycka till

LinneaWik
2018-09-09 15:36
#4

Stig, Stitch, Trubbel, Findus ☺️

LinneaWik
2018-09-09 15:36
#5

Alla jag kom på just nu men ksk kommer på fler senare :)

LinneaWik
2018-09-09 15:38
#6

Krokus, Sigge, Krockodyl, Rubin Kom på några fler :))

Annons:
Kex!
2018-09-09 15:44
#7

Jag är så dålig på att hitta på namn till mina djur att jag använder dem uppfödaren gav hamstrarna haha.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[Svea&Sabina]1
2018-09-09 15:49
#8

Jag har en hamster som jag inte har något namn på. Hon är inte helt tam än eftersom att hon bara varit här i några dagar, men jag vill veta hennes personlighet och ta namn från den. Jag skulle inte fråga andra om namn för då blir det inte personligt. När du får hem hamstern och ser dens personlighet så dyker ett namn upp som passar.

Upp till toppen
Annons: