Annons:
Etiketthamster
Läst 621 ggr
[Svea&Sabina]1
9/2/18, 8:45 AM

Dvärg eller guld

Jag har beslutsångest! Jag vet inte om jag vill ha en dvärghamster eller en guldhamster. Guldhamster. Positivt : snällare, mysigare och lättare att hantera. Negativt : inredningen tar mycket plats. Dvärghamster. Positivt : inredningen tar inte mycket plats och man kan ha tunnlar under spånet och jorden. Negativt : svårare i hantering och oftast aggressiva. Vilken skulle ni ha valt?

Annons:
Hamstern puff
9/2/18, 8:51 AM
#1

Själv har jag flest guldisar men som du säger så tar ju inredningen mer plats och man behöver en större Bur (man kan ha tunnlar under spånet hos dem med!). Dvärghamstrar är också urgulliga och kan bli underbart snälla och gosiga men det tar oftast lite längre tid. Har du haft många hamstrar förut och isf av vilken sort? Kanske skulle var kul att testa den andra sorten än du hade förut?

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 11:25 AM
#2

#1 När jag var 9-11 år så hade jag två stycken guldhamstrar och för 2 månader sedan hade jag en dvärghamster. Guldhamstrarna har jag för mig var snälla och min dvärghamster var aggressiv. Som ni kanske läst i mitt inlägg med akvariet så undrar jag om jag får plats med guldhamster inredning där?

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 11:26 AM
#3

Det är ju hjulet som är problemet, det tar upp hela buren.

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 1:50 PM
#4

Jag har nästan bestämt mig för en guldhamster om det finns kvar några. Jag har satt upp akvariet och städat ur med vattenslangen för att det stod på altanen i 2 månader. Här kommer en bild på akvariet :D Hoppas att det är tillrekligt stort för en guldhamster.

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 1:50 PM
#5
[Svea&Sabina]1
9/2/18, 1:52 PM
#6

Bilden kom inte med.

Annons:
[Svea&Sabina]1
9/2/18, 1:52 PM
#7
[Svea&Sabina]1
9/2/18, 1:55 PM
#8

:D

Kex!
9/2/18, 1:56 PM
#9

Har du hittat några uppfödare där du bor? :)

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 4:23 PM
#10

#9 Ja det finns 2 stycken :D

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 4:23 PM
#11

Vi är påväg till stan för att köpa inredning till hamster :D

Upp till toppen
Annons: