Annons:
Etiketthamster
Läst 669 ggr
Tusseen
8/31/18, 8:11 PM

Hjälp mej :(

Hej! Jag har haft hamster tidigare, som tyvärr fick avlivas i somras, och skulle så gärna vilja ha en till. Detta låter säkert väldigt konstigt, typ att jag vill ersätta min andra hamster eller nåt, men så är det absolut inte. I mitten av februari fick jag en kanin, jätte snäll och gosig, men efter att min andra hamster dog så säger mina föräldrar att det räcker med ett djur. Jag hade två djur innan, så varför inte nu? Har hittat så fina robrovski bebisar där jag bor från uppfödare. Vet inte vad jag ska göra… blir så ledsen ;( Tror ni att deg skulle funka om jag sätter fram min hamsters gamla Bur och låtsas att jag har en hamster. Asså syftet med det menar jag är att mina föräldrar ser att jag kan ta ansvar för två djur, eftersom det var ganska längesen jag hade två djur. Snälla hjälp! :(

Annons:
Aleya
8/31/18, 8:27 PM
#1

Jag tror dina föräldrar är leds på att ta ansvar för dina djur och kanske vad dom kostar. Så respektera det. Sen vet jag inte vad det där med Bur skulle göra för nytta. Låter bara som en konstig idé.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

91Marran
8/31/18, 8:42 PM
#2

Ta fram den gamla buren och visa att du kan ta ansvar även om det inte finns djur i buren. Då ser de att du vill och kan lägga tiden. Fråga om kostnaden. Kanske har du råd?

Mvh
Mig

HamsternPutte
9/1/18, 9:41 AM
#3

Jag säger samma sak som #2

[Svea&Sabina]1
9/1/18, 2:32 PM
#4

Min hamster gick också bort i somras och nu vill jag ha en ny, men jag får inte för att jag har två stycken kaniner. Jag är 16 år och kan ta hand om djur, men mina föräldrar tycker att det blir för mycket. Dem verkar vara positivare till det efter att jag pratade med dem i bilen precis. Jag ska städa ur akvariet och fixa med det så att mina föräldrar ser att jag verkligen vill ha en. Mina föräldrar säger att nu när jag börjat gymnasiet så kommer jag att hitta andra intressen och tycka en hamster är "töntigt", men så blir det inte. Jag känner ingen i skolan, så jag lär hålla kvar vid mitt intresse för smådjur. Det jag skulle tipsa om är att ta fram buren och fyll med inredning. Precis som att en hamster bor där. Antingen kommer dina föräldrar tycka att du är dryg/konstig som gör det, för det tycker nämligen mina föräldrar och skrattar :D Jag lägger verkligen ner tid på att övertala dem. Jag skickar bilder på annonser när dem är på jobbet och när vi är hemma eller i bilen så läser jag upp annonser på hamstrar. Berätta och prata mycket om en hamster som du fastnat för. Vi var precis i en ny djuraffär som hade så mycket bra saker till hamstrar, så jag blev ennu med taggad på att skaffa en hamster :D Jag ska fortsätta att övertala mina föräldrar till att dem säger ja och vi hämtar en.

Tusseen
9/1/18, 8:34 PM
#5

#2 ja, jag har råd själv, även med veterinär och så, men mina föräldrar tkr det blir för mycket. Imorgon sätter jag fram min hamsters gamla Bur och visar att jag kan ta ansvar, så får jag se hur det blir sen :)

[Svea&Sabina]1
9/1/18, 8:47 PM
#6

#5 Bra! Imorgon ska jag städa ur akvariet och försöka övertala min mamma till att sätta upp det.

Annons:
[Svea&Sabina]1
9/2/18, 1:48 PM
#7

Idag har jag och mamma satt upp akvariet på mitt rum, men hon verkar inte fatta att jag vill ha akvariet där för att jag ska köpa en hamster :D Jag har städat ur akvariet med vattenslangen och disksvampar för att det stod på altanen i 2 månader. Jag torkade av hela akvariemöbeln med våtservetter för att den har stått i garaget och blivit dammig. Jag får se vad pappa säger när han kommer hem. Förlåt för att jag lånar ditt inlägg lite :D

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 4:24 PM
#8

Mitt problem är löst. Jag får skaffa en hamster, så vi är påväg in till stan för att köpa inredning till buren :D

Tusseen
9/2/18, 6:46 PM
#9

#8 oj, det tog inte lång tid ;) jag får nog räkna med 4-5 månader innan dom kanske går med på det, men dom verkar iaf lite mer positiva nu :)❤️

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 6:47 PM
#10

#9 Vad bra att dina föräldrar är positivare :D

IsabellsHamsterhem
9/3/18, 5:37 AM
#11

Jag tror nog att det kan hjälpa om du visar tydligt att du är beredd på jobbet det innebär med hamstrar :D
Har du redan också haft två djur tidigare så kanske du kan försöka övertala dem till att få ha det igen. Så länge du sköter båda två bra och visar intresse så får vi hålla tummarna att de ändrar sig!

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Upp till toppen
Annons: