Annons:
Etikettcampbells
Läst 1403 ggr
[Svea&Sabina]1
8/31/18, 2:18 PM

Dvärghamster

Jag funderar på att skaffa en hamster eftersom att min förra hamster gick bort i somras och jag saknar att ha en. Jag undrar om man måste ha två stycken eller om man kan ha en? Det är många som har dvärghamstrar ensamma och det funkar ju bra! Akvariet som jag tänkt att använda är för litet för att få plats med inredning till två stycken hamstrar. Det är inte ett litet akvarium, men jag vill att hamstern ska få mycket yta för annat.

Annons:
Novachan
8/31/18, 2:23 PM
#1

Guldhamstrar ska alltid hållas ensamma. Dvärghamstrar ska bo tillsammans med artfrände förutsatt att de går ihop. Är inte alla dvärghamstrar som kan bo med andra dvärghamstrar och hybrid-dvärghamstrar har ännu mindre sannolikhet att kunna bo ihop med en annan dvärghamster. Djuraffär brukar sälja hybrider. Köp från en bra uppfödare som kan hen rekommendera två som fungerar ihop eller visa dvärghamstrar som inte kan bo ihop med andra.

[Djurälskare000]
8/31/18, 3:18 PM
#2

har en och det funkar! Den kan inte hållas med andra för dem börjar bråka

[Svea&Sabina]1
8/31/18, 3:20 PM
#3

#2 Okej! Min förra dvärghamster var ensam och hon trivdes med det. Hon var en omplacering :D

[Djurälskare000]
8/31/18, 3:23 PM
#4

Egentligen trivs alla hamsterarter bäst ensamma. forskning visar att dvärghamstrar inte lever i grupp i undantag för roborowski

91Marran
8/31/18, 4:22 PM
#5

#4 Kan du länka forskningen?

Mvh
Mig

Cosmonautens
8/31/18, 11:58 PM
#6

Visst, vissa dvärgar kanske lever lyckliga ensamma. Men har 2 hybrider hemma, mamma och dotter… Det värmer i hjärtat när man ser de tillsammans, de sitter och äter, dricker, sover och putsar varandra ihop. Tycker ändå att man ska åtminstone ge en chans för dvärghamster att få ha minst en kompis då vissa verkligen kan må bra att ha en:) Men om man inte känner att ha extra burar/grejer eller "orkar" med 2st då är det bättre med guldhamster.

Annons:
Cosmonautens
9/1/18, 12:00 AM
#7

Men sen kan man också ha bara en dvärg ifall det är en omplacering tex. Eller att den inte funkat med kompis innan går det ju att ha ensam.

[Djurälskare000]
9/1/18, 7:42 AM
#8

#5 läste nåt jättelångt inlägg i någon konversation. vet inte om jag får kopiera

Novachan
9/1/18, 9:38 AM
#9

#8 Det är tillåtet att citera och länka till annan tråd (och så kan du skriva i vilket nummer kommentaren har som innehåller det du vill referera till).

Bara för att någon påstår att en forskning finns betyder det inte att det är sant (både om forskningen finns och vad den faktiskt säger), är bäst att referera till en källa som beskriver forskningen.

[Djurälskare000]
9/2/18, 1:44 PM
#10

#9 ok, då vet jag

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 1:44 PM
#11

Jag har bestämt mig för en guld om det finns kvar någon.

Kex!
9/2/18, 1:57 PM
#12

#11 vad menar du med om det finns någon kvar?

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[Svea&Sabina]1
9/2/18, 2:28 PM
#13

#12 Det är en annons på blocket som har ungar och vuxna guldhamstrar, men det var 1 månad sedan annonsen lades upp.

Annons:
Upp till toppen
Annons: