Annons:
Etiketthamster
Läst 885 ggr
HamsternPutte
8/19/18, 8:21 AM

Vad brukar ni hitta på?

Vad brukar ni hitta på att göra med era hamstrar? Kul och vet ifall ni har något tips på något roligt man kan göra med dem.

Annons:
[Djurälskare000]
8/19/18, 9:10 AM
#1

Har också undrat samma sak, jag har själv inte så bra fantasi😕

Hamstern puff
8/19/18, 10:38 AM
#2

•Låta dem leka i en stooor hög av gosedjur. •Leka "kurragömma" i ett hamstersäkert rum och turas om att gömma sig. •Göra en lekhage och göra den full med blad och grenar mm. Så det nästan blir svårt att ta sig fram. •Försöka lära de att läsa. •Låta de springa ute utan hage eller sele. •Låta de leka fotomodeller på ett mysigt/roligt ställe. Måste gå nu men kan skriva fler saker sen!

HamsternPutte
8/19/18, 4:47 PM
#3

#2 Man kanske ska ta och testa allt det du skrev

91Marran
8/19/18, 6:23 PM
#4

#2 Kan du komma och lära mina att läsa? Min ena bara svär åt mig.

Mvh
Mig

HamsternPutte
8/19/18, 11:52 PM
#5

#4 Haha

Hamstern puff
8/20/18, 9:53 PM
#6

#4 Hahahah

Annons:
Kex!
8/20/18, 10:45 PM
#7

Jag gör inget speciellt just nu Jag har två lekhagar där den ena ibland har ca 30 cm spån som de bara gräver i. Hamster boll med 30 - 40 cm i diametern varav endast mina trygga hamstrar använder. Myser Fotar dem Tämjer de som ej är tama

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[Djurälskare000]
8/21/18, 1:35 PM
#8

#7 oj vilken stor boll!

91Marran
8/21/18, 2:05 PM
#9

Låt bli att bädda sängen, så kan de springa runt och gömma sig och utforska.

Mvh
Mig

Kex!
8/21/18, 10:16 PM
#10

#8 egentligen inte, bollar ska ha samma diameter som Hjul. Skulle inte kunna ha mindre till någon av mina guldar. Dock så är de rätt så stora, speciellt de som är fullvuxna.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

HamsternPutte
8/21/18, 11:49 PM
#11

#9 Så brukar jag också göra ibland

[Djurälskare000]
8/22/18, 6:06 PM
#12

#10 Men tar den inte väldigt mycket plats? Man måste ju ha ett stort rum isåfall.

IsabellsHamsterhem
8/24/18, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag brukar

*Ta ut dem utomhus i lekhage så får de gräva, äta gräs och springa av sig lite.
*Ha dem i gallerhage inomhus med massa roligt i.
*Låta dem springa inne på toaletten (helt hamstersäker). Där kan de vara längre och det är större än lekhagen i galler.

*Ha ute dem på sängen medan jag kollar film/serie, så får de umgås lite och samtidigt springa av sig och utforska.
*Godissök på sängen, kastar ut lite godis i sängen medan de springer där.
*Aktivitetsleksaker i buren av t.ex toalettrullar med godis i.
*Tar in grenar med löv från trädgården, det älskar dem.

*Planterar gräs och krasse i små krukor och sätter in till dem.

Något jag vill testa på är att bygga upp en agilitybana och få hamstern att springa den. Men änsålänge har jag ingen godisgalning så får försöka hitta mig en sådan som jag kan träna med :D

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Annons:
Upp till toppen
Annons: