Annons:
Etikettguldhamster
Läst 460 ggr
Ninwe
2018-08-12 21:56

Lära hamster att dricka i flaska

Hej! Imorgon har det äntligen blivit dags att hämta min första hamster, en liten 10 veckor gammal guldhamsterhona. Hon har sedan start druckit vatten i skål, men jag hade helst sett att hon drack i flaska här, för att jag lättare ska kunna hålla vattnet rent och ha koll på hur mycket hon dricker. Min fråga är alltså om man på något vis ska försöka lära henne att dricka i flaska eller om jag kan räkna med att det kommer automatiskt? Har kaniner sedan tidigare och de har jag kunnat vänta ut, tills de själva har förstått grejen med flaskan. Tänkte att hamstern får lite gurka imorgon, så att jag i alla fall kan vara säker på att hon har fått i sig lite vatten. Är det någon av er som har erfarenhet av att vänja hamstrar vid att dricka i flaska? Hur gick ni till väga? Alla tips är välkomna! Tack på förhand!

Hälsningar,
Ninni :-)

Annons:
MoaL
2018-08-12 23:44
#1

Jag brukar bara ställa hamstern vid vattenflaskan och dutta på kulan så det kommer några droppar vatten, så att den ser var det finns. Jag har aldrig varit med om att någon hamster inte har lärt sig dricka ur flaska. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Ninwe
2018-08-13 07:25
#2

#1 Det lät ju väldigt bra! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Upp till toppen
Annons: