Annons:
Etiketthamster
Läst 626 ggr
[Djurälskare000]
8/10/18, 3:24 PM

Titta hit!

iFokus är ett forum där man ska kunna ställa frågor oavsett bakgrund, och under tiden jag har haft iFokus har jag tvekat att ställa en del viktiga frågor för att jag är rädd att få kritik, och hamna i en del bråk där alla är på mig. Vilket leder till att jag väljer själv istället för att bry mig om alla bra råd som sägs här. Om jag tex. undrar över om någonting om min dvärghamster, får jag massa kritik av folk som säger "Du vet väll att det är lag på att man MÅSTE ha två dvärghamstrar?!?!!" istället för att fråga varför man bara har en innan man ger kritik. I sådana lägen vill man bara glömma allt och strunta i alla kommentarer. Jag tycker att man borde tänka sig för innan man skriver vad som helst, man kan ju inte säkert veta t.ex. varför hen bara har en hamster. (Detta är inget inlägg som jag publicerar för att trycka ner någon, det är mest för att säga att man inte ska vara för snabb att ge kritik)

Annons:
silverfiisk
8/10/18, 4:02 PM
#1

Förstår vad du menar, och det är självklart att man ska kunna fråga vad man vill utan att bli dumförklarad eller få otrevliga svar. Dock så vill jag tro att folk oftast skriver i välmening, men det är lätt att missförstå varandra på nätet. Som exemplet du gav om att man måste ha två dvärghamstrar, det tror jag att de flesta skriver för att man bryr sig om djuren och att dom har det bra, inte för att man vill trycka ner någon. Men som sagt, jag förstår vad du menar och jag har sett att vissa är otrevliga i sina kommentarer ibland.

[Djurälskare000]
8/10/18, 4:10 PM
#2

Ja det är sant🤔

HamsternPutte
8/10/18, 11:30 PM
#3

Jag förstår vad du menar och jag tycker också att man ska fråga ''Varför har du bara en dvärghamster'' istället för att bara skriva ''det är lag på att ha två'' Jag blir så trött på sånt

Upp till toppen
Annons: