Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 961 ggr
imarealbish
2018-08-09 17:09

gammal hamster :(((

heejj! min dvärghamster är lite över 2 år, och på senaste veckan har hon blivit väldigt stel i kroppen, och hon känns gammal. hon äter och dricker. är det vanligt att hamstar blir så av ålder, eller är det någon sjukdom? om det skulle vara en sjukdom, är det då värt att göra något åt det? för det det ut som att hon kommer dö vilken sekund som helst. det är jobbigt att se på :(

Annons:
Stallmima
2018-08-09 17:52
#1

Nu var det länge sedan jag hade hamstrar, men de blir ju inte så gamla över lag. Om du tycker hon äter och dricker som den ska är det nog bara begynnande ålderskrämpor. Det du kan göra i detta fall är att kontakta en smådjursveterinär och fråga den om detta. Jag tror nog (eftersom du känner din hamsters sätt bäst) ser när den inte riktigt vill vara med längre och då får ta ett beslut. Ett djur ska inte behöva lida i onödan vare sig det är stort eller väldigt litet. Hoppas du får ett tag till med din vän   🌺

Granja Del Toro
2018-08-10 17:16
#2

Det ar vanligt att gammla hamstrar blir stela i kroppen, precis som vi manniskor nar vi blir gammla. Om det ar en dvarghamster sa har hon kommit upp i en valdigt fin hog alder, och det betyder att hon bade har bra gener och har haft ett bra och stressfrit liv. Sa lange din hamster  inte lider av cancer, njurfel eller andra sjukdomar som kan vara smartsamt sa kan du bra lata henne vara hos dig tills hon somnar in naturligt av alderdom. 🙂

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

imarealbish
2018-08-10 22:24
#3

1#2# tack så mycket för svar, jag tror dock att hon redan har gått bort pga att jag inte har sett henne idag :((( vi är på vårt landställe, så det kan vara fint att begrava henne här

BicaFokus
2018-08-11 09:44
#4

Är hon i hamsterhimlen nu eller inte? Om det skulle vara så, så är jag ledsen😭 Vet själv hur det är, man kan inte förstå att sin hamster faktiskt är borta och så gråter man hela tiden:( Kommer ihåg att jag grät och var nere i hela två veckor och vissa dagar stannade jag hemma från skolan till och med) Om du känner för att prata så kan du skicka pm till mig:)

imarealbish
2018-08-13 00:02
#5

4# tack så mycket! och ja, hon hade tyvärr gått bort, men det kändes ändå bra att hon gick bort av ålder, och inte av en sjukdom! vi hade en fin begravning, bakom vårt hus på vårt landställe. Saknar henne så mycket, men någon gång måste det hända, och det var tyvärr då. Jag hoppa att hedwig, var hon än är, mår bra och äter hur många jordnötter som hon kan :)

HamsternPutte
2018-08-13 00:04
#6

#5 Beklagar sorgen❤️ Vila i frid Hedwig🌺❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: