Annons:
Etiketthamster
Läst 918 ggr
Hamstern puff
7/27/18, 4:03 PM

Hur länge har era hamstrar varit försvunna?

Hej! Jag undrar hur länge era hamstrar har varit försvunna som längst? En av mina hamstrar försvann för ganska länge sedan, han var ca ett halvår då. Men det känns ganska menlöst nu vi börjar tappa hoppet helt.. Fast vi hör ibland lite ljud från köket och vi har ställt ut mat och vatten i hela lägenheten lite av det har försvunnit mest av vattnet men även lite mat. Men han kommer inte fram.. Jag har läst om hamstrar som varit borta i över ett halvår och kommit tillbaka men finns det någon chans att han kommer tbk tror ni? Han försvan i väldigt sent i maj….

Annons:
Hamstern puff
7/27/18, 4:04 PM
#1

Förlåt för slarvig text..

BicaFokus
7/27/18, 4:22 PM
#2

Kan tyvärr inte svara på det😕 Har själv haft 2 hamstrar som rymt men då har dem alltid kommit till mitt rum där jag sov i och som tur va så sov mamma med mig dem nätterna för det var hon som vaknade av att en av dem var på min kudde och en annan gång att min hamster som aldrig sprang i hjulet sprang som en galning😂 Skrev också lite slarvigt heheh. Men jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka❤

Rafflan
7/27/18, 4:22 PM
#3

Finns ju burar för att fånga råttor/möss levande, provat ha en sån Bur? :)

Hamstern puff
7/27/18, 5:57 PM
#4

#2 Gud vad gulligt att den kom till din säng!!❤ #3 Det ska jag nog testa!!

Hamstern puff
7/27/18, 5:58 PM
#5

#Tack!❤

Hamstern puff
7/27/18, 5:58 PM
#6

Upps menade inte att göra en #

Annons:
91Marran
7/27/18, 6:46 PM
#7

2år om någon vecka. Tappat hoppet för länge sedan. Saknar henne fortfarande. Men ge inte upp hoppet, har hittat andra hamstrar på rymmen mycket tidigare.

Mvh
Mig

Kex!
7/27/18, 7:06 PM
#8

Gör fällor som hamstern ej skadas i :) finns många videor på Youtube hur du gör

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Hamstern puff
7/27/18, 8:09 PM
#9

#7 Beklagar❤ Tack ska försöka hålla hoppet uppe.. #8 Ska göra fällor när jag kommer hem!

Hamstern puff
9/23/18, 10:22 AM
#10

Lite uppdatering! Häromdagen letade jag efter ett par skor och hittade då en hög med bajs! Och idag så kände min mamma att hon trampade på något i köket och det var lite bajs! Kan lägga in bild sedan på det jag hittade dock ser det ganska torrt ut me det min mammahittade idag var nytt!! Tror ni att han kanske ändå kommer tilllbaka??

BicaFokus
9/23/18, 10:43 AM
#11

#10 Gud vad bra!! Har du testat någon "råttbur" ännu? Har hoppet uppe för dig nu😁 Ge inte upp, jag tror att du kommer att hitta honom!

[Svea&Sabina]1
9/23/18, 12:04 PM
#12

När jag var ca 10 år så rymde min guldhamster och var borta ca 1 dygn. Min storebror gick upp på natten och hörde någonting som gnagande och det var hamstern som åt kattmat haha, men han tog inte upp hamstern utan lät den vara. Dagen efter berättade han och vi hörde hamstern i köksväggen för det är ett hål där, så vi försökte locka ut den och lyckades :D

BicaFokus
9/24/18, 3:31 PM
#13

Hahah, vad roligt med kattmat😂 Tur att ni hittade den!😊

Annons:
Hamstern puff
9/25/18, 7:51 PM
#14

#11 Nja vi testade en lättare version för att jag blev sjuk och min mamma orkade inte….. Men ska fixa det imorgonkan lägga in lite bilder då! Vad glad jag blir när du säger att du tror han kommer tillbaka! #12 Hahah! Rolig historia!

BicaFokus
9/26/18, 9:31 AM
#15

#14 Ja, såklart man måste stötta varandra😀

Travis D
9/26/18, 2:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Använd rått fällor. Lägg i mat i dom och så när dom går in i den så kommer dom inte ut förrän ni släpper ut den. Typ en sånär.

[HejsanSvejsann]
9/26/18, 9:16 PM
#17

#16 Men blir hamstern inte väldigt skrämd och rädd av att fångas i en sån?

Travis D
9/26/18, 11:29 PM
#18

#17 det borde den inte bli om den inte är otroligt överkänslig. Om den är van att gå in i en Bur så kommer den inte bli skrämd. Dock så lät den nog bli lite rädd (eftersom den blir instängd i en bur) men tror inte att den överreagerar

[Svea&Sabina]1
9/27/18, 8:56 AM
#19

#17 Det är väl bättre att den blir skrämd några sekunder än att springa lös?

OreoHamie
9/27/18, 9:29 AM
#20

Jag tror inte att hamstern blir skrämd till döds i alla fall :)

Annons:
[HejsanSvejsann]
9/27/18, 9:30 PM
#21

#20 haha! 😜😂😆

Upp till toppen
Annons: