Annons:
Etikettguldhamster
Läst 884 ggr
Bambuhamster
2018-07-18 22:03

Uppsvälld pung - guldhamsterhane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min guldhamster på ca 1 år och 8 månader har fått en väldigt ”uppsvälld” pung. Vi trodde först att det berodde på värmen, men nu har den blivit lite större. Han verkar inte må dåligt annars utan bara att det är lite bökigt att gå eftersom att det är stort där bak. Vi har ringt veterinären då han har haft gles päls och då nämnde vi även detta och då sa dom bara att hanarnas pung är stor men den ska inte vara såhär?! Vi har iaf fått tid på lördag men det är ju långt dit :( Jag la ut ett inlägg om detta förut, men fick inga svar så snölla skriv om ni tror att ni vet något! Jag har könnt lite och det känns liksom uppsvällt. Det är inte hårt eller så! Jag har sökt i andra trådar men inte hittat något liknande :( Bilden är lite sne och suddig, förlåt!

Annons:
HamsternPutte
2018-07-18 22:34
#1

Jag kan inte riktigt svara på det där eftersom jag aldrig haft nån hane men ring och frågar veterinären igen

AnAnd20
2018-07-19 12:13
#2

Jag tror att det är värmen som har gjort att den har svällt upp. Jag har för mig att det inte är något fara med det.  Det du kan göra är att lägga in stora stenar i buren som du har haft i frysen för att kyla ner hamstern.

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Bambuhamster
2018-07-19 16:27
#3

#2 Aa det är det vi också tror. Tack! Ska testa. :)

Upp till toppen
Annons: