Annons:
Etiketthamster
Läst 521 ggr
HamsternPutte
7/18/18, 1:38 AM

Berätta om eran första hamster!

vad hade den för färg, kön hårlag?

hur gammal blev den?

var köpte ni den?

osv berätta gärna nån kul histora om den också å bild om ni har det.

Min första hamster köpte vi 2000 och han blev en god vän

Jag hade sparat min veckopeng länge och tillslut hade jag råd att köpa honom,min veckopeng räckte int till en Bur men då har man ju en supr snäll mamma som hjälpte till så hon köpte en bra gallerbur.

Hans namn fick bli Harry och han var en röd brun guldhamster som gillade att rymma,kela och springa.

Harry och jag gjorde allt tillsammans,vi lekte ute i trädgården,i dockskåpet och så hjälpte han mig md läxorna och när jag var ledsen.

Men efter cirka 2/5 år dog Harry och det gjorde mig verkligen ledsen,jag hade ingen som ville leka med mig,hjälpa mig med läxorna eller trösta mig och under den här tiden blev jag mobbad i skolan så jag mådde inte så bra.

Jag tänkte på honom varje dag i över 1 år tills jag fick en ny hamster.

Harry blev 2/5 år gammal

Annons:
LinneaWik
7/18/18, 10:19 AM
#1

Min första hamster hete Burre Han var en Hybrid Jag köpte honom från min kompis som hade 10 hamstrar i en Bur som inte ens var laglig för 1!!!!! ( Både gamla, ungar och vuxna) Då var han 1 år Jag köpte honom för en femma. Han blev 4 år!!! Burre var mitt enda djur och jag kallade honom för ”Prins Burris” och jag behandlade honom som den prinsen han var haha, Burre ÄLSKADE leverpastej (visste inte att det var dåligt för hamstrar då… var typ 7 haha ) Inget barn fick leka med honom det stod en lapp på buren i stil med: ”Inga barn får leka med min hamster!!” Han hade en jättestor Bur med 1 miljard leksaker, han var världens roligaste enda in i slutet. Han hade rörsystem som någon hade råkat komma åt så det blev en liten glipa, han tog tillfället i akt och rymde ned till pappas snickarverkstad, pappa hittade honom där och skulle precis trampa ihjäl honom när han sa: ”nemen det där är ju BURRE!” Den där resan kan jag lova dig att han blev ett år längre på haha! Burre fick alltid vara ute på mitt golv och leka, där jag gjorde hinderbanor åt honom mm. Men en dag så hade inte Burre ätit av sin mat eller leverpastej, jag hittade honom död i hans hus. Han levde ett långt och friskt liv. Rip Burre, aldrig glömd och alltid i mitt hjärta <3

HamsternPutte
7/18/18, 10:34 AM
#2

#1 Så härlig han verkade

LinneaWik
7/18/18, 10:58 AM
#3

#2 Ja han var verkligen härlig!

Upp till toppen
Annons: