Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningcampbells
Läst 1101 ggr
smulanxoxo
6/28/18, 7:41 PM

vill ha en kull

hej har köpt en hamster på ca 6-8 veckor det är en hona, vill gärna skaffa en hane som ska para sig med henne (smulan) vet att det är tidigt men hon får para sig i juli men vill i såna fall para henne i augusti men undrar ifall det är svårt att göra det och hur länge måste hanen vara i buren med honan. information :hona på 6-8 veckor önskas att få avla henne i augusti om vårdnadshavare godkänner. Hur gör man och kan man  köpa en hane och stoppa honom första dan med henne i buren.

 mvh Ebba.  Hoppas för svar!!!

Annons:
silverfiisk
6/28/18, 7:52 PM
#1

Varför vill du avla? Vad är syftet/målet?

91Marran
6/28/18, 7:54 PM
#2

Vad vill du ha ut av parningen? Har hamstern stamtavla? Har du råd med veterinären om något händer? Har du plats för många burar om du inte kan bli av med någon?

Mvh
Mig

vallhund
6/28/18, 7:56 PM
#3

Bäst att låta erfarna uppfödarna står för aveln.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[dynamitella]
6/28/18, 8:18 PM
#4

Vänta med avel tills du haft hamster i några år och vet precis allt. Nybörjare kastar sig för ofta in i avel och tar fram kullar utan mål och syfte. Oftast djuraffärsdjur som inte ens ska gå i avel till att börja med.

Ta gärna lång tid på dig att läsa på precis allt och bilda dig en uppfattning om vad du skulle vilja uppnå med aveln, och titta dig sen omkring efter avelsdjur när du är helt redo.
Stressa INTE. Det blir aldrig bra.

smulanxoxo
6/28/18, 9:02 PM
#5

tack ska inte stressa ok🙂

Grodan
6/28/18, 9:11 PM
#6

Ingen kan hindra dig från att ta kull, om du vill ha hamsterbebisar. Många vill ju ha djurungar, av bara anledning att ha djurungar. Och det är inget syfte med en parning, tyvärr. Speciellt inte om det är halvdåliga djur typ från zoo utan stam (härstammar från zoogrossist). 

Vad jag skulle tipsa dig om är att kontakta en uppfödare du anser är bra, trevlig och bor nära dig. Hör med denna om du ev skulle kunna få komma på "studiebesök" några timmar, speciellt om denna har en kull eller flera för att få utlopp för din hamsterbebisabstinens… Om din önskan om hamsterungar blir större, kanske du kan få ta hand om någon uppfödares kull, alt få köpa loss en bra hona som du kan avla på, ta en bra kull på - dvs med en bra hane som matchar i färg, temp osv…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lona
6/28/18, 11:49 PM
#7

#5, Bra tänkt!👍🌺


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: