Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 1017 ggr
Idahamstern
2018-06-20 11:43

Stressad hamster

Hej! en av mina hamstrar verkar vara väldigt stressad i buren. Hon springer runt längs gallret och sticker ut sin nos Men hon gnager inte på gallret. Jag har förökat den stora buren med fem extrarum men det verkar inte hjälpa. Sen har jag lagt ner mer pinnar och sånt i buren också och mer spån så att hon kan gräva. Hennes kompis som bor i samma Bur är inte alls stressad. Vad kan man göra för att få henne lugnare?

Annons:
Novachan
2018-06-20 12:00
#1

Jag antar att det handlar om en stressad dvärghamster. Kan du visa bilder på buren/burarna?

Idahamstern
2018-06-20 13:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#2

Ja, det är dvärghamstrar. Här är bilderna:)

Pandi00
2018-06-20 19:01
#3

Jag skulle tro att hon blir stressad av alla rör. Har en guldhamster och i höstas tänkte jag ge han en samlalåda som va kopplat till hans akvarie. Det gjorde bara att han va stressad. Jag skulle bytt till ett stort akvarie eller likande :)

FlowerMorris
2018-06-20 19:43
#4

Antingen är det som #3 Säger eller så kan det vara att hamstern blir stressad över sin kompis,hoppas det iallafall löser sig med hamstern

Idahamstern
2018-06-21 18:15
#5

När jag möblerar om i buren oftare (typ varannan dag) så verkar hon inte vara så stressad längre:) Är det dåligt att möblera om så ofta i buren?

Cireea
2018-06-23 00:30
#6

Om hamstern behöver det för att minska stress så nej, då är det inte dåligt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Idahamstern
2018-06-23 13:02
#7

Ok, tack:)

IsabellsHamsterhem
2018-06-24 06:41
#8

De behöver ett ordentligt Hjul på 20cm var. Samt större sammansatt yta att springa på. Massa små burar med massa rör är inte det bästa alltid :) Ge dem en större Bur (du kan fortfarande ha alla småburar sammansatta till den större) och ha ordentliga Hjul där med mycket strö så de kan gräva och ha kul! :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Upp till toppen
Annons: