Annons:
Etikettguldhamster
Läst 687 ggr
91Marran
6/17/18, 7:50 PM

Rymt via flaskan.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Paprika har rymt. På något sätt så tog hon sig upp via flaskan. Hon har inte kommit upp på den tidigare trotts sina försök. Som ni läste i min förra tråd, så kunde hon ta sig ur om locket var borta. Men locket satt på. Locket sträcker sig inte till flaskan det är för att hon ska få in luft. Tingeling blir glad när han får tillbaka sin gamla Bur om någon dag om inte Paprika dyker upp. Potatis har ju som ni vet varit borta snart två år. Paprika la ett matförråd i min byrå, men hon är inte i närheten. Hon söker inte mat i vanliga fall, så att testa med en hink är ingen idé. Jag kommer testa allt annat. Men mina frågor är. När ska jag ge upp? När kan jag "ge" bort hennes Bur?

Mvh
Mig

Annons:
Bambuhamster
6/17/18, 8:02 PM
#1

Hade jag vart du hade jag väntat i iaf en vecka eller mer. Har ni letat överallt? Hon kan kanske ha rymt in i avloppet? Om ni bor i lägenhet kanske hon rymt ut om dörren vart öppen. Min hamster rymde en gång men vi hittade han under vår soffa i ett hörn efter någon timme bara. Hur länge har Paprika vart borta? :(

91Marran
6/17/18, 8:23 PM
#2

Troligtvis sen i fredags eller torsdags. Såg henne i torsdags kväll. Trodde hon sov i fredags när jag var hemma. Och i lördags på dagen var jag säker på att hon sov också. Tydligen sov hon inte :(

Mvh
Mig

Idahamstern
6/17/18, 8:25 PM
#3

Kolla under kylskåpet/frysen där var min hamster när hon rymde. Hoppas ni hittar henne!

91Marran
6/17/18, 8:25 PM
#4

Letat på de flesta ställena. Hon borde ju vara nära matförådet eller tänker jag fel? Hon gillar inte mat, men hon la ändå ifrån sig maten.

Mvh
Mig

91Marran
6/17/18, 8:41 PM
#5

Hittad!!! :)

Mvh
Mig

Bambuhamster
6/17/18, 8:46 PM
#6

Åh vad skönt! Vart var hon? 😍

Annons:
Idahamstern
6/17/18, 8:46 PM
#7

Vad bra!!!:)

Kirnzy
6/17/18, 8:50 PM
#8

Vad skönt att hon är hittad! Visst brukar det bli så att problemet löser sig direkt efter man frågar? :) Undrar också vart hon var? Men iallafall.. Jag tycker att man ska vänta minst två veckor efter man har sett/märkt av hamstern på något sätt innan man ger upp. (Om något händer igen eller om någon annan läser tråden!)

91Marran
6/17/18, 8:58 PM
#9

Hon tog sig från sovrummet fram till balkongdörren och gömde sig bakom en möbel. Tur att jag stängde dörren när jag insåg att hon var borta.

Mvh
Mig

91Marran
6/17/18, 8:59 PM
#10

I änden av hallen ligger sovrummet till vänster och vardagsrummet till höger där även balkongdörren är.

Mvh
Mig

91Marran
6/17/18, 9:00 PM
#11

Tack för alla tips.

Mvh
Mig

91Marran
6/17/18, 9:00 PM
#12

Dvärgen Tingeling får tillbaka sin Bur och Paprika får ta minidunan i natt.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: