Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningcampbells
Läst 823 ggr
Idahamstern
6/16/18, 9:38 PM

Färskmat direkt från frysen?

Hej! Är det dåligt för hamstrar att äta ”färskmat” som kommer direkt från frysen? Vi ska nämligen åka bort några veckor i sommar, och vi tänkte att de som passar hamstrarna kan ge dem ärtor och sånt från frysen. Är det viktigt att färskmaten hinner Tina upp ordentligt innan man stoppar ner den i buren? Hur brukar ni göra med färskmaten när ni reser bort?

Annons:
Cosmonautens
6/16/18, 9:47 PM
#1

Själv var jag utomlands nyss och jag satte färskmaten i kylskåpet men plastfolie över. Man kan ge fryst Färskmat då jag sett andra ge det på varma sommardagar :) Dock vet jag inte hur pass fryst maten ska vara för att vara bra för hamstern.

Idahamstern
6/17/18, 9:57 AM
#2

Tack:) Är det dåligt för dem att äta det för ofta?

Zachis
6/17/18, 11:25 AM
#3

tror inte att hamstern skulle få för sig att äta något som är fruset. Den kommer antagligen vänta tills ärtan tinat.

91Marran
6/17/18, 12:40 PM
#4

Fryst mat är en bra berikning. Vissa äter det och aktiveras av det. Medan andra väntar tills de har tinat.

Mvh
Mig

Sara87
6/18/18, 8:44 AM
#5

Vad jag lärt mej är att en hamster inte ska ha ens kylskåpskall mat för de kan få ont i magen/bli dåliga i magen av den kalla maten?

Granja Del Toro
6/18/18, 11:00 AM
#6

Det gar att ge farskmat fran frysen men lat de tina upp fosrt innan du serverar det till hamstern..

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Annons:
Upp till toppen
Annons: