Annons:
Etikettguldhamster
Läst 927 ggr
BicaFokus
6/14/18, 5:00 PM

Hamster hane 1/3 - 5/6... (SÖ)

Söker efter en hamster hane född mellan 1/1 till 5/6. Men kan såklart vänta om ni har parat eller planerat en kull som kommer födas i juni:)) Han ska ha färgen mörkgrå, lilac eller ivory och ska användas till avel. Bor i Stockholm men kan åka till ställen utanför Stockholm, som t.ex. Västerås, Örebro, Uppsala, Norrköping eller Södertälje. Om ni har en hane som ni/du vill sälja så är jag väldigt intresserad:))

Annons:
BicaFokus
6/14/18, 6:21 PM
#1

Oj, såg att jag hade skrivit 1/3 i rubriken i stället för 1/1… heheh:))

EmiCar
6/15/18, 7:21 AM
#2

Tänk på att de färger du söker inte är så vanliga i Sverige, att titta på uppfödare utomlands kanske blir bättre/lättare? 🙂

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

BicaFokus
6/15/18, 10:00 AM
#3

Men hur utförs import på hamster då? Vet att det är många som gör import men som sakta så vet jag inte hur det går till. Står det på SHF hemsida?

BicaFokus
6/15/18, 10:02 AM
#4

Oj, råkade skriva sakta i stället för sakt…heheh:))

Novachan
6/15/18, 12:16 PM
#5

#4 Du kan redigera inlägg och kommentarer inom 1 timme från att du skrev dem - huvra på inlägget/kommentaren så ser du att en text dyker upp "Hanter", tryck på den och du kan redigera

BicaFokus
6/15/18, 12:22 PM
#6

#5 Det visste jag inte, tack:))

Annons:
EmiCar
6/15/18, 10:16 PM
#7

#3 Jag vet faktist inte heller riktigt hur det funkar, men jag tror t ex att man kan gå på hamster/djur mässor, vet att det är en i Danmark i Nov, o där finns olika uppfödda från flera länder i Europa! 😃

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

BicaFokus
6/15/18, 10:49 PM
#8

Kan man sedan bara frakta hem dem utan karantän, efter mässan alltså? Tack för svaren hittills:))

UlrikaD
6/16/18, 7:39 PM
#9

Det krävs ingen karantän. Men ska du ta hem fler än 5 djur måste du söka tillstånd först. Dom flesta som importerar tar kontakt med uppfödare på förhand och bokar unge. Sen brukar man kunna samordna med folk som åker till mässan eller om man åker ner själv. Det finns djurkurirer men tror kostnaden blir hög för en hamster. Mest vanligt på större djur kanske, jag vet inte. Men det första är att ha kontakt med en bra uppfödare utomlands. Se stamtavlor innan osv. Om du tänker ge dig in på mer sällsynta färger bör du sätta dig in i diluted och vad det innebär. Många uppfödare, både här i Sverige och utomlands lägger ner sin avel på det pga det varit väldigt mycket sjuka/döda djur för dom som avlat blått. Såpass mycket att många inte rekommenderar att man har något diluted i stammen alls. Vilket är svårt nu då det finns många bärare. Så sätt dig in i genetiken, hur det funkar och vad du vill få ut av din avel. På Jordbruksverkets sida står det om import. Sen finns det (tror jag) en fb sida för dom som brukar åka till Houten mässan. En del uppfödare har åkt så det kan ju vara bra att kontakta nån av dom och få mer konkreta tips och råd:)

BicaFokus
6/16/18, 10:07 PM
#10

#9 Tack så mycket för svaret, lärde mig väldigt mycket av det:)) Heter mässan Houten och hur går det till? Är det som en vanlig reptilmässa?

UlrikaD
6/16/18, 11:41 PM
#11

Mässan är i Houten och tror en gruppen heter det också. Jag åker personligen inte på mässor så det får nån annan svara på:)

BicaFokus
6/17/18, 11:42 AM
#12

#11 ok, tack:))

Upp till toppen
Annons: