Annons:
Etikettguldhamster
Läst 612 ggr
[HazelBelle]
6/13/18, 9:11 PM

Hon är uttråkad!

Hej, för några dagar sedan köpte jag en till hamster. Hon har varit ovanligt tam för att vara så ung men hon är väldigt uttråkad. Just nu bor hon i en ”mellan-duna” (vet inte vad den heter) ;). Jag ska köpa en större så fort som möjligt. När jag tar ned handen i buren börjar hon genast klättra på den för att komma ut, hon vill alltså bara komma upp i handen för att hon är uttråkad. Jag har testat att lägga henne i en lekhage i 10 min men då blir hon lite stressad…Har ni också varit med om att hamstern bara kommer upp i handen för att den är uttråkad? Och vad tycker ni att jag ska göra tills jag skaffar en ny Bur? Tacksam för svar! :)

Annons:
BicaFokus
6/13/18, 9:34 PM
#1

Lägg ner mini-majskolvar eller något hon kan gnaga på:) Kan vara så att hon bara gillar dig och därför kommer upp i handen hela tiden. En av mina hamstrar gör så hela tiden:)) Testa att lägga på en mörk filt över hagen så att hon inte känner sig hotad av någon "rovfågel" eller något:) Om du kan, så lägg ner mycket spån i buren så att hon kan gräva i det

Novachan
6/13/18, 9:34 PM
#2

Hon kan inte vara sällskapssjuk då? Verkar hon stressad efter du har gosat med henne?

Idahamstern
6/13/18, 9:39 PM
#3

Har en hamster som också ville komma upp i min hand hela tiden, men när jag gjorde buren större och la ner mer grenar och annan sysselsättning så slutade hon.

Cosmonautens
6/13/18, 11:41 PM
#4

Bodil ville från början bara komma upp i famnen för hon ville rymma, eller om hon hade tråkigt. Själv trodde jag att hon bara ville vara med mig, trodde jag gjorde framsteg haha! Nu gör hon inte så längre… Jag brukar gömma mat i hennes spån innan jag ska gå och lägga mig:)

[HazelBelle]
6/14/18, 3:52 PM
#5

Tack för svaren! Jag har gömt mat i sågspånet och gjort det lite roligare i buren ;) Jag har en till fråga. På blocket hittade jag en glasbur som var 75 cm x 47 cm. Har funderat på att köpa den till min guldhamster. Jag är dock lite tveksam att den är tillräckligt stor. Är den tillräckligt stor till en guldhamster?

Twix741
6/14/18, 6:52 PM
#6

Jag tycker att minimumet är 80x50 och sen kan ju akvarium bli väldigt varma under sommaren och sånt :) SAMLA lådan går ju bra och om man vill kan man ju sätta ihop två stycken och göra en större Bur :)) Sen finns Duni Maxi som jag haft till några av mina hamstrar och den är 100x50, lätt att ta isär och städa eftersom den är i plast och stör och rymlig. Den jag har till mina hamstar är Eco living habitat från zooplus och den är ju egentligen för kaniner och måtten kan jag inte riktigt men kanske 90x160 idk

Annons:
[HazelBelle]
6/14/18, 8:13 PM
#7

Jag har just nu två samla lådor till min andra guldis, men jag kanske köper en samla låda till henne ist för akvariet :)

Upp till toppen
Annons: