Annons:
Etikettguldhamster
Läst 961 ggr
Bambuhamster
6/10/18, 10:07 PM

Hjälp mig, hamster!!

Hej! Min lilla hamster Bambu har börjat tappa lite hår på sin bakdel de senaste dagarna. Det finns även typ som ett litet sår där eller någonting. Vi ska ringa in till veterinären imorgon och fråga vad de tycker vi aska göra, men är så orolig för min lilla kille! Nu igår och idag har jag hittat han sovandes på konstiga ställen i hans Bur. Han beter sig relativt normalt (lite tröttare i början när man tar ut han men sen blir han pigg.) dock, precis när jag la in honom i bukar igen nu ikväll och gick och borstade tänderna så kom jag tillbaka, och då låg han och sov djupt i sitt sandbad bara efter kanske 3/4 minuter! Blir jätteorolig och är rädd att hans död närmar sig. Han är ca 1 år och 8 månader, och han dricker normalt men äter liiite mindre än vanligt. Vad ska jag göra?

Annons:
Cosmonautens
6/10/18, 10:31 PM
#1

Timmy gjorde exakt likadant, han tappade hår, det bildades sår och han sov så djupt att man kunde pilla på honom en riktigt lång stund innan han vakna. Han var även riktigt slö, åt dåligt osv. Orsakerna till detta var allergi mot dåvarande botten ströet… Så, kan det vara spånet han är allergisk mot?

Hamstertjejen123
6/14/18, 5:08 PM
#2

gamla hamstrar kan tappa päls :) men som #1 sa så kan han va allergisk mot underlaget :/

Meja H
6/15/18, 11:33 AM
#3

Att han lägger sig i sandbadet är inte konstigt, han tycker det är varm och det är svalare i sandbadet. Alla mina hamstrar gör så :D 

men att han tappar massa hår på bakdelen låter inte så bra, det kan vara ofarligt men också något farligt så åk till veterinären och kolla

Lycka till<3

Upp till toppen
Annons: