Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 1019 ggr
Hamstertjejen123
2018-06-10 08:33

hjälp med parning

hej! jag vill gärna para min ett åriga hamster (guldhamster)och jag vill ha lite tips på hur man ska göra/ ta hand om ungarna🤔 så om ni har lite tips på parning så kommentera gärna 😃

Annons:
Novachan
2018-06-10 10:38
#1

NEJ! Om man ska para djur ber man inte om tips, man läser på själv och sen kan man ställa frågor om man inte kan hitta svar på enstaka saker. Du är absolut inte redo för att syssla med avel. Vet dina föräldrar ens om detta? Para inte din hamster!

91Marran
2018-06-10 10:55
#2

En ettåring är för gammal. Det kan bli många ungar så har du plats för typ 8 burar till ifall ingen säljs? Har du stamtavla på hamstern? Läs på på shfs hemsida. Där står allt som du behöver veta.

Mvh
Mig

EmiCar
2018-06-10 12:56
#3

Som #1 säger så ska du läsa på själv! Dessutom är en hamster på 1 år för gammal för sin första kull! 

Har du stamtavla till hamstern/hamstrarna? Har du råd till ett veterinär besök ifall något skulle hända? Har du plats för många burar, kan t o m bli 10 stycken, ifall ungarna inte skulle säljas?

Avel är absolut inget du ska göra för att få gulliga hamster bebisar, utan man ska förbättra något eller få fram något inom detta djur, t ex en speciell färg eller större storlek.

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Hamstertjejen123
2018-06-10 14:04
#4

Jag får hjälp av mina föräldrar om något går snett och ja dom har stamtavla, jag kommer läsa på, och kommer först lägga ut på FB om någon vill ha en hamsterunge innan jag parar

EmiCar
2018-06-10 14:06
#5

#4 Hamstern är ändå för gammal…

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

UlrikaD
2018-06-10 17:16
#6

Just näe det gäller just denna hamstern spelar allt annat egentligen ingen roll. Hon är för gammal för att paras helt enkelr. Men under tiden du njuter av att ha henne som kompis och sälkskapshamstee kan du ju passa på att läsa lite angående avel. Ifall du skulle vara intresserad av det längre fram med en annan hamster.

Annons:
Hamstertjejen123
2018-06-10 19:05
#7

Jag har 4 hamstrar menar inte henne…#5

Cireea
2018-06-10 19:25
#8

Du skriver själv i ditt första inlägg att honan är 1 år gammal. Det är för gammalt oavsett vilken hona det är.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jollan1208
2018-06-10 19:30
#9

Det var ju henne du skrev om från början. Dessutom tycker jag inte du ska ta en kull om du inte är en uppfödare. Tänk också på varför du ska avla och vilket syfte. Gör du det för nöjes skull. Vill du ha fler än de 4 hamstrarna du redan har? Om du gör det för nöjes skull och sedan ska sälja alla så tycker jag att det är onödigt eftersom det finns så många hamstrar på blocket, hos uppfödare osv som redan behöver nya hem. Tänk inte bara på att det är roligt utan tänk på vart dom hamnar i framtiden osv och om det ens är nödvändigt att ta en kull. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
UlrikaD
2018-06-10 21:11
#13

#7 I första inlägget skriver du att du gärna vill para din ett-åriga guldhamster och att du vill ha tips om det. Följaktligen så är det ju din fråga folk svarar på. Och svaret på just den frågan du ställde här i forumet är att den hamstern du frågar om är för gammal. Har du andra hamstrar som är i rätt ålder och du har hona och hane som passar varandra med stamtavla, färg, päls osv så fråga på. Så svarar vi på det:)

Annons:
Hamstertjejen123
2018-06-12 20:05
#14

okej ingen behöver skriva något mer att hon är för gammal, jag kommer inte ha en kull, inte förrän min andra hona blir 5 månader. har läst på och kommer titta mer in på allt…så skriv inge mer.

Meja H
2018-06-15 11:37
#15

#14 har hamstrarna stamtavla? Är dom från uppfödare eller djuraffär?

Upp till toppen
Annons: