Annons:
Etikettguldhamster
Läst 789 ggr
Anna ström
6/9/18, 6:33 PM

Vad för underlag

Jag vill/ska köpa hamster,Men min mamma är allergisk mot spån.Kan jag ha hamster men ha en bit av en flisfilt i istället för spån? Eller måste en hamster ha spån?

Annons:
Pandi00
6/9/18, 6:41 PM
#1

Skulle inte ha fleece istället då hamstrar behöver tillgång till att gräva. Men carefresh är allergivänligt. Använde det till min hamster som hade dammallergi, funkade jättebra. Själv är jag lite känslig när jag lägger i strö och det dammar, men har aldrig hostat eller nyst när jag lagt i carefresh.

91Marran
6/9/18, 7:49 PM
#2

Carefresh eller safebed funkar som bra underlag.

Mvh
Mig

Cosmonautens
6/9/18, 10:44 PM
#3

Min förra hamster Timmy va själv allergisk mot kutterspån, så jag använde millamore som finns på arkenzoo. Går att gräva i men det bildas inga gångar om man inte kanske lägger till något grävvänligt. Annars kan hamstern bara ha någon liten grävlåda med jord eller Liknande. Använde även alspån och carefresh till honom. Mina andra hamstrar har jag använt carefresh, det är bra dock dyrt. Hampa/lättströ är kul att gräva i tycker hamstrarna, själv tycker jag det dammar mycket när man häller ner spånet och jag påverkas mycket (svårt att andas) men när det väl ligger i buren så funkar det:) Billigt också! Toa-lätt funkar även jättebra..! Jag skulle nog rekommendera alspån, toa lätt eller Millamore!

Cosmonautens
6/9/18, 10:45 PM
#4

Mycket stavfel ser jag nu.. Skriver på mobilen! :/

Hamstertjejen123
6/14/18, 10:48 AM
#5

Ta inte spån…dom kan få många utslag och då måste du avliva den…har lärt mig den svåra vägen..

Hamstern puff
6/14/18, 7:43 PM
#6

#5 Vad menar du?! Spån är väl visst bra?!

Annons:
Hamstertjejen123
6/15/18, 8:09 AM
#7

#6 inte om dom är allergiska :D

Hamstern puff
6/15/18, 9:32 AM
#8

Aha den var allergisk! Jag trodde du menade för alla hamstrar!

Hamstertjejen123
6/16/18, 10:09 AM
#9

#8 hahaha

Upp till toppen
Annons: