Annons:
Etiketthamster
Läst 727 ggr
[HazelBelle]
6/9/18, 4:40 PM

En eller två dvärgar?

Hej, jag funderar på att skaffa en/två dvärghamstrar. Min pappa säger att han vill att vi ska köpa två stycken, men jag vill bara ha en eftersom det blir enklare att inte riskera att de bråkar. Vissa säger att man måste ha två men andra säger att man ska ha en. Vad tycker ni? Är det bäst att ha en och i så fall hur övertalar jag min pappa? Tacksam för svar!

Annons:
Tusseen
6/9/18, 5:39 PM
#1

Om du ska köpa från djuraffär är det säkrare om du köper en då de från djuraffärer inte alltid håller sams lika bra som uppfödare. Om du ska köpa från uppfödare får du mycket mer information o uppfödaren kan oftast då säga vilka som kan bo i par o inte bo i par av deras egna hamstrar. Hamstrarna trivs ofta bättre om de är två tillsammans (dvärgar).

[HazelBelle]
6/9/18, 5:47 PM
#2

#1 Det är en privat uppfödare och de säger att de trivs bra…Behöver man två av allting i så fall??

Tusseen
6/9/18, 5:56 PM
#3

#2 skulle nog iaf haft två Hjul och två hus. Annars är det lätt att det börjar bråka om vem som ska sova i hus och vem som inte ska osv. Om du ser att de börjar bråka om mat och vatten också bör du köpa dubbelt av det med.

[HazelBelle]
6/9/18, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har ett stort hur och ett litet. Jag kommer nog ha ett Hjul men ett stort sandbad och matskål. Om de bråkar får jag köpa ett till Hjul helt enkelt ☺️ Här är en bild på buren, jag har inte lagt in allt än och jag ska köpa en större Bur senare.

[HazelBelle]
6/10/18, 8:29 PM
#5

Det blev en guldis istället 😃 Såhär ser hon ut:

[HazelBelle]
6/10/18, 8:29 PM
#6
Annons:
[HazelBelle]
6/10/18, 8:29 PM
#7
[HazelBelle]
6/10/18, 8:34 PM
#8

Oj det gick inte att bifoga bild…Gå in på belle_vache_hammy på Instagram så ser ni ;)

[HazelBelle]
6/10/18, 8:34 PM
#9

Oj det gick inte att bifoga bild…Gå in på belle_vache_hammy på Instagram så ser ni ;)

Upp till toppen
Annons: