Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 791 ggr
blurrysam
6/2/18, 11:48 PM

Hjälp med ny hamster

Hej!

För lite mindre än två veckor sedan tog jag hem en hamster från en uppfödare. Sen dess har vi jobbat med att bli kompisar men har var redan rätt van vid hantering vid hemkomsten. Han tar godis från handen med viss försiktighet och är trygg när man håller honom men vårt problem är själv upplyftningen från marken. När man väl håller honom kan man lyfta honom från handen men att lyfta honom till handen från marken tycker han är läskigt och försöker springa iväg. Detta är min första hamster så jag är inte så van, därför vill jag ha råd om vad jag ska göra för att få honom mer trygg, vill ju att vi ska vara bra vänner :)

Tacksam för hjälp!

Annons:
-Aida-
6/3/18, 9:28 AM
#1

Om du har en liten låda kan du sätta ner den i buren så får han gå in, de är lättare att ta upp ifrån en låda än buren, då kan man ta hjälp av väggarna och skopa upp honom.

Twix741
6/3/18, 7:05 PM
#2

Ta en tom mjölk eller yoghurt kartong, klipp bort ”locket” så det blir som en fyrkant längst fram, skölj ut o torka så har du gjort en jättebra upplyftning kartong :)) fungerar jättebra till mina hamstrar och går även att göra leksaker utav dom o ha i buren

Upp till toppen
Annons: