Annons:
Etikettguldhamster
Läst 710 ggr
Granja Del Toro
6/1/18, 2:21 PM

Hamsterbebis förbryllar mig

Som många kanske vet, så fick jag årets första kull 22 Maj. En vecka senare kollade jag könen kvickt och det såg ut att vara 4 honor och fyra hanar. Alla är viltbaserade, eftersom viltbaserade färger dominerar i stamtavlan, så alla har kindtäckningar. 3 av dessa bebisar blir normalfärgad mörk då de har en mycket vacker mörk vilt färg. Men det är en liten kille vars färg är förbryllande. Han ser ut som de nr och också han väldigt mörk. Men….han har inget inslag av brunt som nf har. Han är mer grå. Jag har börjat misstänka att han ev kan vara mörkgrå umb. Så därför frågar jag er vad ni tror han är för färg. Någon här som har avlat på mörkgrå och vet hur dessa ser ut vid 10 dagars ålder!? Normalfärgat och cinnamon dominerar i denna kulls stamtavla. Men det finns en staka mörkgrå i stamtavlan också. Alucards farfar var mörkgrå och några av hans gammelföräldrar också. Durgas Farfars far var också mörkgrå. Denna linje är fri från silver. Så det grå som finns bakåt är mörkgrå. Så vad tror ni, kan denna lilla kille vara mörkgrå!?

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Annons:
EmiCar
6/1/18, 5:56 PM
#1

Om man får en bild så kan det nog vara lättare att se! 🙂

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Granja Del Toro
6/1/18, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ok jag tog dessa tva. Lillkillen ar den anda en sa lange som har borjat oppna ogonen. Etta ogat stangt annu men den andra ar oppet…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
6/1/18, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tycker han ar for gra for att vara normalfargad. Normalfargade brukar ju altid ha en brun nyans och inte gra…🤔

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

EmiCar
6/1/18, 9:27 PM
#4

#2 #3 Nä, normal färgad är han inte! Lilac kanske? Eller mörkgrå usb som du säger…🤔

Kan inte så mycket om "Mörkgrå" färger.

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Granja Del Toro
6/2/18, 1:07 AM
#5

#4 Lilac tror jag inte att han ar eftersom han ar svart ogd…hihihi…och ja, enligt mig ser han inte heller ut som nf, men mer som morkgra umb…

Nagan anna som kan hjalpa mig med mysteriet med lillkillens farg.

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Miramy5
6/2/18, 11:01 AM
#6

Jag tycker att han ser mörkgrå ut! Väldigt fin liten bebis!:) Vänta i några dagar tills att färgen och teckningen blivit tydligare, då kommer du att kunna se klart och tydligt! Men som sagt skulle jag helt klart tippa på mörkgrå:) Mvh

Annons:
Granja Del Toro
6/2/18, 4:07 PM
#7

#6 Jo jag skall gora det! De blir 2 veckor nu pa tisdag.

Idag markte jag att en av de normalfargade i kullen ar handikappad.😕 Han/hon ar aven minnst i kullen . Men han/hon ar ganska snabb anda fast han/hon inte kan rora ena framtassen (handen pa hamstern). Den sprang undan mamman idag och var snabb i benen trotts handikappet. Sa det tog ett tag innan hon fick tag i honom…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
6/2/18, 10:48 PM
#8

Denhar kullen fick bli en vampyrkull, eftersom pappan till kullen heter Alucard 😃

Hanar

  • Dracula
  • Leztat
  • Armand
  • Vampiro

Honor

  • Vampirella
  • Vampira
  • Lilith
  • Lucy

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
6/3/18, 6:32 AM
#9

Listan ser ut sahar. Listan kan eventuellt andras angaende farger. 

Hanar

  • Dracula Morkgra umb
  • Leztat   Normalfargad umb
  • Armand Normalfargad umb (handikappad)
  • Vampiro Cinnamon umb eller Lilac

Honor

  • Vampirella Cinnamon umb  eller Lilac
  • Vampira Lilac 
  • Lilith Normalfargad
  • Lucy Cinnamon

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Upp till toppen
Annons: