Annons:
Etikettguldhamster
Läst 3488 ggr
eriksson
5/29/18, 9:54 AM

Angora hamster

Är det någon som har en långhårig hamster och vill lägga ut bilder samt berätta hur man sköter om pälsen, vilket underlag som är bäst mm? Tack på förhand

Annons:
Sara87
5/29/18, 10:35 AM
#1

Jag tror inte det heter Angora hos hamster som det gör hos ex katt och kanin utan bara långhår. Jag har haft mestadels långhåriga hamstrar och honornas päls har jag aldrig behövt bry mej i medan hanarna behövde kammas ibland och då speciellt släpet dom har. Då använde mej jag av en tandborste (givetvis inte använd i munnen, utan användes bara till hamstern) eller en liten kam som egentligen är för tovutredning på hund 😊 Underlaget är svårare, jag har alltid bara använt kutterspån eller toa-lätt för det var vad som fanns när jag hade hamstrar för 10-20 år sen, nu finns det ju lite mer att välja på 👍

EmiCar
5/29/18, 2:15 PM
#2

Som #1 säger, det heter inte Angora utan helt enkelt Långhår! 🙂

Det viktigaste är väl egentligen att använda ett hårdare underlag som t ex "Toa-Lätt" som finns på de flesta mat och djur butikerna!

Honorna brukar dock kunna ha vanligt strö osv då de får en kortare päls än vad hanarna får som långhåriga! 😃

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

eriksson
5/29/18, 2:59 PM
#3

Tack så mycket för svar 😃

Twix741
5/29/18, 7:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Damon här är långhårig och jag kollar bara hans päls varje dag så han inte får några tovor, sen älskar han sitt sandbad så behöver inte göra så mycket, han har carefresh och lite toa-lätt.

Twix741
5/29/18, 7:21 PM
#5

Teddy (LH svart satin) får ibland små tovor av carefresh men han älskar och gräva så vi har inte bytt spån :))

Upp till toppen
Annons: