Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1676 ggr
Sara87
5/14/18, 9:17 PM

Vad är hon för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hejsan. En bekant till mej köpte denna hamster förra veckan av sin syster som fått veta av uppfödaren att hon är Normalfärgad rex långhår. Långhår kan jag gå med på…men förgen och rex är jag mer tveksam på? Är hon en dåligt färgad Nf tro eller nån helt annan färg?

Annons:
EmiCar
5/14/18, 9:25 PM
#1

Silvergrå (heterozygot) Långhår hona är det! 🙂

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Sara87
5/14/18, 9:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har haft en Silvergrå (heterozygot) men även en homozygot.
Dennis här på bilden var heterozygot.

EmiCar
5/14/18, 9:53 PM
#3

#2 Ok, men den på #0 är i alla fall silvergrå heterozygot! 😃

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Cireea
5/15/18, 10:42 PM
#4

Stämmer att det är en Silvergrå heterozygot, i vardags säger vi bara Silvergrå. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Sara87
5/16/18, 9:45 PM
#5

#4 Intressant att uppfödaren säger Nf rex LH… Denne kan inte ha bra koll på färger :D

Cireea
5/17/18, 2:46 PM
#6

#5 Låter som det 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
UlrikaD
5/17/18, 5:36 PM
#7

Den är inte rex heller. Då allt verkar vara fel, finns det en möjlighet att hon fått fel stamtavla? Såna olyckor händer ju. Denna kanske har ett syskon som är nf rex. Eller att hon (?) förväxlat två hamstrar när hon lämnat dom till nya ägarna på nåt sätt. Om uppfödaren specifikt tittar på denna hamstern och säger nf rex är det ju dock lite galet.

Sara87
5/19/18, 9:06 AM
#8

#7 Jag vet inte alls hur det ligger till men hur skulle man lyckas förväxla två så olika färger… Och nej hon är inte rex. Det sa jag med direkt jag såg bild på henne.

UlrikaD
5/19/18, 6:12 PM
#9

#8 Bara undrade för jag själv fick fel stamtavla av misstag när hon skulle posta i efterhand. Men vi bytte till rätt bara. Tänkte om det sitter en annan köpare nånstans och kliar sig i huvudet, tittar på sin nf och tänker: Jaha är det såhär en silvergrå ser ut. Bäst att fråga den hon köpte hamstern av. Men förstår att du började fundera lite;)

Sara87
5/20/18, 9:07 PM
#10

#9 Jag frågade henne igår och hon sa att hennes syster aldrig fick nån fysisk stamtavla på hamstern utan att den finns på nätet.

UlrikaD
5/21/18, 4:52 AM
#11

#10 Då har det ju blivit nåt missförstånd när hon skickat stam. Eller när din kompis hämtat/fått hamstern. Om hon bokade en nf rex har hon ju helt klart fått fel hamster. Har hon bokat snällast/störst/minst/modigaste osv så är det ju fel stamtavla. Bäst att hon reder ut det med uppfödaren direkt.

Sara87
5/22/18, 5:37 PM
#12

#11 Jag tror inte denna hamster är bokad alls utifrån färg så det är inget som nuvarande ägaren kommer bry sej i. Hon är bara glad att ha en glad och pigg hamster 😊

UlrikaD
5/22/18, 5:43 PM
#13

#12 Det är ju jättebra! Finns det ingen papperskopia på stamtavlan så är det ju ingen annan som fått fel heller. Men om hon vill kan hon ju be att få rätt stamtavla mailad till sig istället:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: