Annons:
Etiketthamster
Läst 1508 ggr
[Fidelii]
2018-05-12 17:18

Varmt i buren

Min hamster bor i ett akvarium, så det blir väldigt varmt därinne under sommaren (termometern står på 26 grader i buren). Vad kan jag göra för att få det svalt i buren?

Annons:
Cosmonautens
2018-05-12 18:53
#1

Lägg en vattenflaska med kallt vatten i buren så hamstern kan luta sig mot den ifall han skulle bli varm🙂

IsabellsHamsterhem
2018-05-12 21:53
#2

Ha den långt bort från ev. fönster så inte solen kan stå på :) och sedan kan man lägga ut större stenar eller t.ex keramikplattor som är kalla som hamstern kan kyla ner sig på :)
Jag tror att ErinsAnimals på youtube gjort en video om hur man kan hjälpa dem att kyla ner sig :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Twix741
2018-05-13 22:33
#3

Om du har t.ex carefresh eller annat pappersbaserat Bottenmaterial så kan man istället använda t.ex Toa lätt eller något liknande :)

[LOVEgerbil]
2018-05-15 16:25
#4

om du har Sand kan du sätta den i kylskåpet några timmar. Du kan också sätta på en fläkt i rummet så det blir svalare.

Novachan
2018-05-15 22:43
#5

#4 Fläkt är inget jag skulle rekommendera till något smådjur då de flesta är känsliga för vind och kan göra dem sjuka. Fläktar kan visserligen "röra om" den kalla och varma luften i ett rum vilket känns behagligt för oss men det får inte vara så att djuren får in vindarna i buren. Tror det finns några videos om sådant på engelska där man kan få tips om hur man kan göra med placering (m.m.) av fläktar och luftkonditionering (och andra "kylande maskiner") när man har smådjur i samma rum som sådana maskiner

Intressant idé med Sand i kylskåpet, aldrig hört förut. Nyfiken på hur länge sanden kan hålla sig sval. Är det något du har testat?

[LOVEgerbil]
2018-05-16 22:02
#6

#5 Jag menar inte att fläkten ska fläkta i buren😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: