Annons:
Etiketthamster
Läst 1362 ggr
[HazelBelle]
2018-04-26 16:20

Hur ofta städa buren?

Hej, jag undrar hur ofta ni städar era hamstrars burar (alltså tar ut allt bottenmaterial). Jag brukar ta ut allt varannan vecka men funderar på att byta till var tredje vecka eftersom min hamsters Bur inte blir smutsig och den är ganska stor (två stora samlalådor). Hur ofta brukar ni städa hela hamsterburen?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
EmiCar
2018-04-26 16:30
#2

Jag små städar några gånger i veckan (plockar bajs, tar bort smutsigt/ner-kissat strö osv), "storstädningen" gör jag när det känns som att buren lukter för ett exempel. Så typ var fjärde vecka! 

Sedan om hamstern är pott tränad så kan man städa mer sällan…! 🙂

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

PuffeSnutt
2018-04-26 18:42
#3

Min hamster har rätt stor Bur så ca 1 gång i månaden städar jag från grunden.

Äta, Sova, Netflix<3

Denna kommentar har tagits bort.
Pandi00
2018-04-26 21:16
#5

Beroende på hamster skulle jag säga. Jag har dock haft turen att ha extremt renlig hamstrar, så sällan jag behöver städa ut allt. Men jag har inte direkt någon tid jag måste städa ut allt. Jag går efter hur det luktar, ser ut och känns. Har det gått några månader så städar jag ut 2/3 delar och låter 1/3 vara kvar pga att det luktar som hamstern. Endast när jag byter vilket storts strö jag använder som allt byts ut, eller vid sjukdom.

91Marran
2018-04-26 21:58
#6

Byter ena buren varje vecka och den andra en gång i månaden. Städar ut kisset varannan dag.

Mvh
Mig

Annons:
[Fidelii]
2018-04-26 23:05
#7

Jag har ett stort akvarium, så jag städar när det känns ofräscht. Jag har tur att min hamster bajsar och kissar i sitt ena hus, så jag tömmer det varannan dag.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: