Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
03. CAMPBELLS ALLMÄNT

Servetter som bottenmaterial

2018-04-25 15:32 #0 av: [Fidelii]

Funkar servetter och hushållspapper att använda som bottenmaterial? Det blir flera timmar klippning, men det skulle vara intressant att testa. Jag vill annars använda carefresch, men det är dyrt, för så lite material.

Anmäl
2018-04-25 15:40 #1 av: EmiCar

Skulle säga att det funkar bättre som bara botmaterial, eller en avdelning i buren då de inte är så bra att gräva tunnlar i för hamstern! Glad

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com Blomma

HjärtaMedarbetare på Hamster ifokus Hjärta

Anmäl
2018-04-25 15:53 #2 av: Novachan

Tvivlar på att det blir billigare att klippa sönder servetter och hushållspapper i jämförelse med kostnad av carefresh. Det fungerar nog bättre som bomaterial än bottenmaterial också som EmiCar säger. Sedan är jag osäker på om servetter som har färg är så bra att använda, om färgen kan vara giftig om den skulle ätas eller vara i kindpåsarna. De är ju absolut inte farliga för människor att torka munnen med men att t.ex..... suga på servetter kanske är farligt för människor?

Anmäl
2018-04-25 15:56 #3 av: [Fidelii]

#1 #2 jag ska nog inte använda det i hela buren isåfall, eftersom att jag har ett stort akvarium så blir det dyrt och jobbigt att klippa.

Anmäl
2018-04-29 18:01 #4 av: Ziryen

Det funkar som bottenmaterial och kan vara väldigt skönt att använda just om man skulle få slut på sitt vanliga bottenmaterial och inte kan köpa nytt direkt. Allergivänligt också som jag har förstått det, men blir ju nog somsagt mycket dyrare.

Här finns en bra video om hur man gör det enklare än att själv klippa isär alltihop! :)

https://www.youtube.com/watch?v=XqQugFW0FYU&t=365s

Anmäl
2018-05-01 11:42 #5 av: Thelma741

Det finns sätt att göra ”eget” carefresh som jag dock inte har testat men kolla Youtube.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.