Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 684 ggr
Hedwig05
4/22/18, 5:45 PM

Kapok?

Hej! Jag var inne i djuraffären idag och gjorde ett snabbt impulsköp. Jag tror att det kallas kapok, det är som en kapsel med "naturligt vadd" i. När jag kom hem började jag iallafall fundera på om det verkligen är bra. Det är ju som hamstervadd men det står på förpackningen att det är typ korta fibrer så att hamstrarna inte fastnar. Fast det kanske bara är typ bullshit. Aja, skulle ni ha använt er av det?

Annons:
Cosmonautens
4/22/18, 6:15 PM
#1

Jag har sett folk använda det men vet inte om det är bra🤔 Om du redan öppnat förpackningen kan du kolla om det skulle vara säkert. Annars om du inte är så säker på detta och inte öppnat förpackningen kan du kanske lämna tillbaka den. Har du sökt på internet ifall någon skrivit något om den?

EmiCar
4/22/18, 6:25 PM
#2

Det är inte säkert! Folk trodde det ett tag, men det visade sig vara lika dåligt som vanligt hamster vadd, jag skulle undvika att använda det om jag var du!

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Hedwig05
4/22/18, 6:33 PM
#3

Tack så mycket för snabba svar #1 #2!! Då vad det ju som jag trodde:-)

Novachan
4/22/18, 7:21 PM
#4

#2 Ojdå, trodde också det var ofarligt, då är det ju inte bra för något smådjur. Kan du länka några källor eller trådar där folk har berättat om sina erfarenheter som visar att det inte är bra? Vill informera i musifokus där jag vet att vissa har börjat ge sina möss kapok

EmiCar
4/22/18, 7:26 PM
#5

#4 Läste om det på en hamster-facebook grupp för inte så länge så längesedan… Folk berätta då att deras hamster/hamstrar hade skadats på samma sätt som de skulle göra med hamster vadd. 😕

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Cireea
4/22/18, 8:47 PM
#6

Ja, har också läst dessa trådar på Facebook där kunniga och erfarna hamsterfolk (även uppfödare) diskuterade det där om att Kapok inte alls var så säkert som man trott. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Novachan
4/22/18, 9:40 PM
#7

Jag har länkat denna tråd till en musifokus-tråd om Kapok

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: