Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Guldhamster avel,genetik,uppfödning,guldhamster hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster Campbells avel,genetik,uppfödning,campbells hälsa,beteende,kosthållning,campbells Kinesisk avel,genetik,uppfödning,kinesisk hälsa,beteende,kosthållning,kinesisk Roborovskis avel,genetik,uppfödning,roborovskis hälsa,beteende,kosthållning,roborovskis Rysk-vintervit avel,genetik,uppfödning,vintervit hälsa,beteende,kosthållning,vintervit Hybrider avel,genetik,uppfödning,hybrider hälsa,beteende,kosthållning,hybrider Hamster burar,tillbehör,inredning bildtråd utställning tävlingar minneslund andra-djur off-topic sajten,ifokus säljes,köpes,erbjudes,sökes övrigt
hälsa,beteende,kosthållning,campbells

Livslängd - dvärghamster?

2018-04-20 14:06 #0 av: Jennifer-157

För det första, vilken art är min hamster? (jag vet inte om det heter art).
För det andra, jag läste att Campbells lever i ca 12 månader, är det sant? Jag tror att hon är Campbells.

Anmäl
2018-04-20 14:09 #1 av: Cireea

Har din hamster någon stamtavla? Om nej så räknas den som en hybrid,  alltså en blandning mellan arterna campbells och vintervit. 

Dvärghamstrar lever normalt i ca 2-3 år men sedan kan vissa leva längre och andra kortare. Mycket beror på deras hälsa och gener men även andra faktorer spelar en viktig roll, exempelvis deras kost. 

FilmGuldhamster, HamsterLitteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2018-04-20 14:12 #2 av: Jennifer-157

Hon har ingen stamtavla.

Anmäl
2018-04-24 19:37 #3 av: Eelliiee

Blev också väldigt rädd första gången som jag läste hur gamla de blir då jag köpte en nästan 12 månader gammal hamster haha. Tror att det är i det vilda som det står på wikipedia, för de blir vanligtvis äldre än 1 år.

Anmäl
2018-05-02 12:18 #4 av: LinneaWik

Dvärghamstrar blir 2-3 år är vanligast men som #1 sa så blir vissa äldre och vissa yngre. Min förr förra hamster Burre blev 3.5 år ungeffär, världens mysigaste :D

Anmäl
2018-05-05 21:51 #5 av: Thelma741

Det är en hybrid och lever 2-3 år! ;)

Anmäl
2018-05-06 09:13 #6 av: Carnivora

#5 Alla hybrider lever ju olika länge!

Anmäl