Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 871 ggr
Jennifer-157
2018-04-20 12:20

Hamsterhage utomhus

Jag har tittat runt på blocket och hittar ingen gallerbur för hamster, jag tänkte använda det som hage utomhus. Jag vill inte köpa hage som är till för hamster, för dem har inget tak. Hur kan man bygga en egen hage? Vilket nät kan man använda?

Annons:
Jennifer-157
2018-04-20 12:26
#1

Jag vill att hamstern ska kunna se sig omkring, därför vill jag inte använda pallkragar, kartong eller liknande. Det ska vara så att hamstern ser ut, helst nät.

[HamstrarnaPiffochPuff]
2018-04-20 15:34
#2

Om du använder en vanlig hage, så får du ju hålla koll, jag använder själv en vanlig hage till mina bebisar och sen håller jag ju skjälvklart koll. annars om du inte vill använda vanlig hage så kan du ju ta en samla låda för det är ju genomskinligt så då ser ju hamstern igenom plasten

Jennifer-157
2018-04-20 15:44
#3

#2 Om jag skulle använda en samla-låda skulle jag behöva såga bort botten, för att hon skulle få luft och kunna gå på gräset. Det blir för varmt i en samlalåda på sommaren, så jag kommer inte att använda det. Men tack för förslaget :D

[HamstrarnaPiffochPuff]
2018-04-20 15:58
#4

Men du behöver inte navända locket, då får hon ju hur mycket luft som helst

Cireea
2018-04-20 16:03
#5

#4 Poängen är ju att hamstern ska vara på gräset och sedan ha en Bur överdel över sig så den inte kan smita iväg. Då fungerar det inte att använda en SAMLA.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Novachan
2018-04-20 20:40
#6

Hamstrar kan väl inte se så bra? (De kan ju förstås se skuggor, men det kan ju också skrämma dem) Så därför behöver det nog inte vara galler, även om tanken är god. Läser gärna om olika idéer/lösningar till hage utomhus 🙂

Annons:
Cosmonautens
2018-04-20 20:51
#7

Ett tips som du inte visste det innan, ta med handen över gräset där hamstern kommer att vara för att fånga upp fästingar som sitter i gräset. Min förra hamster Bosse fick vara ute men sen när jag tog in honom såg jag en jätte liten fästing på hans ena öra, jag lyckades ta bort den då han stod helt stilla. Fästingar är nog väldigt små nu så de kan vara svårt att missa🙂

LinneaWik
2018-04-20 21:08
#8

Bra tips!!

[HamstrarnaPiffochPuff]
2018-04-20 22:08
#9

#5 ok, hon tänker så, jag tänkte att man kunde anväda det åt andra hållet

Jennifer-157
2018-04-20 23:09
#10

#6 Okej, isåfall kanske jag kör på pallkrage:) Någon som håller med ? #7 Okej, det ska jag göra innan jag släpper ut henne. Jag tänker inte ta ut henne än, för det är fortfarande blåsigt. Det blir i sommar som hon får komma ut några gånger i veckan :D

Upp till toppen
Annons: